Люди в чорному
СВIТ МОДИ
Одинадцяті «Сезони моди» (колекції прет-а-порте осінь- зима 2002/2003), що відкрилися позавчора в Києві, виявилися «чорним днем» українських дизайнерів. Буквально. Колекції «Громова-Дизайн» і Олексія Залевського були практично повністю витримані в чорному кольорі та його відтінках. У черговий раз українські «Сезони» продемонстрували, що тенденції в моді досить умовні й визначаються скоріше географічним чинником. К олекції наших модельєрів так само відрізняються від паризьких, як ті — від міланських або московських. Наприклад, однією з «фішок» колекцій західних дизайнерів нинішнього сезону став білий колір у всьому його, скажімо так, розмаїтті, а на дефіле в Торгово-промисловій палаті в білому, на контрасті, вийшла лише сама Ольга Громова. У своїй колекції з 30 костюмів «Хованщина по-малороськи» вона використала шкіру, хутро соболя й вовка. Максимальної довжини шкіряні спідниці й брюки, в основному з ефектом пом’ятості, у Громової поєднувалися з цілком класичними приталеними жакетами, що вирізнялися формою й довжиною рукавів. З іншого виділялися екстравагантні, майже шкільні рюкзаки й головні убори, стилізовані під монгольські шапки. Східні мотиви, які ще кілька років тому в Європі списували на декаданс кінця століття, знову актуальні. Проте до них, як показала колекція Громової, нині рафінований підхід. Практичний аксесуар — не більше.
Олексій Залевський, який традиційно представляє на дефіле чоловічі й жіночі моделі, цього разу здивував. Екстравагантність він змінив на практичність. «Ви хотіли прет- а-порте, кон’юнктуру? Будь ласка!» — говорив після показу Олексій. І дійсно, чоловіча частина колекції цілком урбаністична. Широкі, вільного крою брюки й короткі, без натяку на асиметричність куртки — типовий молодий середньоєвропеєць, експресивності якому додадуть хіба що вставки з бісеру, які Залевський використав всюди — на куртках, брюках, взутті... Дизайнер плідно попрацював з матеріалом, несподівано поєднуючи шкіру, гіпюр, кашемір, атлас: пишні хутряні нарукавники на жіночих моделях і майже аскетична вовняна в’язка на чоловічих светрах-водолазках.
На «Сезонах» цього року представлено рекордні 22 колекції й найбільша кількість глядачів за всю їхню історію, що свідчить про те, що у вузьких колах знавців вітчизняні модельєри вже широко запитані. А от чи є у їхніх колекцій перспектива виходу на рядових споживачів, спробуємо розібратися за подальші дні «Сезонів».