Непритомність під колесами
Автомобіль в Україні вже засіб пересування. Але не всім доступнийЧерез випадковий збіг обставин у середу, в той же день, коли Інтерфакс-Україна передав це повідомлення, в Києві з усіма можливими почестями відмічався день народження або, вірніше, прихід на український ринок новітнього європейського автомобіля Фольксваген Пасат W8. Кореспонденту «Дня», цілком ймовірно, першому з українських журналістів вдалося посидіти в його водійському кріслі та потриматися за кермо. Як розуміє читач, описувати враження не варто. Тим більше, що після виходу з салону вдалося дізнатися ціну цієї новинки — 47 тисяч євро. Чи знав про неї український солдатик, який стояв в почесній варті біля завіски, що ховала до певного часу від цікавих очей цей шедевр автотехніки, і чи то від голоду, чи то через якусь хворобу раптом знепритомнів?
«Ціни на автомобілі в Україні спочатку (для різних моделей) від 6 до 16 відсотків нижчі, ніж в ЄС, — сказав «Дню» генеральний директор фірми «Інтеркар Україна» пан Савицький, — тому не знаю, чи торкнеться акція Єврокомісії із зниження автомобільних цін нашої країни. Ми ж, як продавцi, зацікавлені в тому, щоб автомобілі стали доступнішими нашим громадянам. Судячи з економічних прогнозів останнього часу, Україну чекає зростання купівельної спроможності. Ми вдячні також уряду, який забезпечив прийняття кардинальних, важливих для імпортерів законів, які практично звели нанівець всі можливі схеми сірого постачання, пільгове розтаможення, що допомогло працювати офіційним імпортерам і дозволило нам удвічі збільшити обсяг продажу».
Президент виставкової компанії «Внешэкспобизнес» Валентин Соколовський був менш оптимістичним. На його думку, щоб українці могли дивитися з надією на автомобілі, які представляють на подібних заходах, потрібно «щоб держава була багата, а у нас мільйони людей отримують пенсії по 50, 60, 80 гривень, та й зарплата більшості не набагато від цих сум відрізняється». «Але я сподіваюсь, що і ми також доживемо до того, щоб кожний, нехай, сотий мав прекрасний, цей чи інший, автомобіль».
Заступник директора інформаційно-аналітичної групи «Автоконсалтинг» Наталя Колесник, розмовляючи з «Днем», спиралася не на емоції чи побажання, а на статистичні дані, якими володіє. За її словами, в країні зараз є «люди, які реально заробляють». У 2001 році в Україні 72 тисячі чоловік купили собі нові автомобілі, ще майже 62 тисячі — привезли з інших країн потримані, а майже 300 тисяч придбали автомобілі б/в на нашому ринку. «В наступному році, — стверджує Н.Колесник, — ще більше українців прийде на автомобільний ринок за покупкою».
Працiвниця ДАІ Тетяна (прізвище назвати відмовилася, але сказала, що працює в системі автомобільного транспорту) подивилась на Фольксваген Пасат i, сміючись, сказала «Дню»: «Звичайно, це мрія. Але мій заробіток не дозволяє її реалізувати. І заробіток чоловіка також».