Об’єктивність у рамках експерименту
Учора в Київському домі вчителя обговорювалася експериментальна модель вступних iспитів до вузів. Йшлося про зовнішнє тестування, коли випускні та вступні іспити поєднують у єдиному iспиті та оцінюють незалежні експерти. В експерименті візьме участь сорок загальноосвітніх шкіл Харківської, Одеської. Львівської областей і Києва, а також чотири університети України — Львівський національний ім. Івана Франка, Києво-Могилянська академія (Київ), Харківський державний педагогічний університет ім. Григорія Сковороди, Одеський національний університет ім. Іллі Мечникова. Цей експеримент проводиться за підтримки Міжнародного фонду «Відродження» в рамках проекту «Центр тестових технологій» і триватиме протягом двох років. Цього року готуються тести з математики та історії, оскільки саме з цих предметів частіше за все здають вступні іспити до навчальних закладів. Вчителі зможуть спокійно готувати дітей за програмою, а не «натаскувати» на правильні відповіді питальників, оскільки книжки з тисячами завдань, як було раніше, не видаватимуться. Тести складають таким чином, щоб в учня була можливість продемонструвати не тільки знання і вміння, але і здатність логічно мислити. Завдання будуть двох рівнів. Для охочих вступити до технічного вузу — поглиблені тести з математики і полегшені з історії. А для майбутніх гуманітаріїв навпаки — «полегшена» математика і «поглиблена» історія. Оцінювання відбуватиметься за 12-бальною системою, а з переліком змістовних модулів самих тестів можна буде ознайомитися заздалегідь за допомогою спеціальних книжок-інформаторів. Тести перевірятимуться за допомогою комп’ютерних технологій, а творчі завдання — професіоналами. Міністерство освіти рекомендує і тим вузам, які поки що не беруть участі в експерименті, визнавати результати зовнішнього тестування.