Перейти до основного вмісту

Піар: зі знаком «плюс» чи «мінус»?

26 квітня, 00:00

Особливості використання PR-технологій у виборчій кампанії-2002 обговорювалися і на черговому засіданні Київського PR-клубу. Зокрема, доктор філософських наук, завідувач кафедри PR Києво-Могилянської академії Валентин Королько відзначив певні закономірності, насамперед широке використання іміджевих технологій. Уперше, за словами В.Королька, була зроблена спроба співставити імідж лідера й «розкрутку» політичної партії. Найбільш яскравим прикладом є, на думку вченого, використання цієї PR-технології у передвиборній кампанії блоку Віктора Ющенка «Наша Україна». Імідж його лідера став головним «месиджем» (у перекладі з англійської — повідомленням), яким користувався блок. Якби не це, — говорить Валентин Королько, — то з усіх партій, які ввійшли до «Нашої України», можливо, лише НРУ Геннадія Удовенка подолав би на виборах чотирьохвідсотковий бар’єр.

До речі, саме відсутність належної уваги до іміджу лідера окремі політологи називають однією з причин поразки так званих партій-проектів. Тобто потрібно, вважають спеціалісти, уважніше ставитися до питань символізації політики, яка характерна для передвиборних кампаній багатьох демократичних держав.

Чому, незважаючи на великий досвід зарубіжних, зокрема, російських політтехнологів, партії, які користувалися їхніми послугами, зазнали поразки? На думку В.Королька, російські колеги «сильні в розкручуванні і виведенні суб’єкта на ринок». А ось створити належну структуру, забезпечити організаційну роботу політичної сили вони, мовляв, чомусь не можуть або не вважають за потрібне. З їхньої точки зору важливі дві речі: адмінресурс і мас-медіа. Як виявилося, для України цього замало.

Що ж стосується «чорного», або, як виправив журналістів В.Королько, негативного піару, то він, за словами дослідників, є невід’ємною складовою діяльності партії чи кандидата у депутати по відношенню до своїх конкурентів. Однак у багатьох випадках негативний піар дає протилежний ефект. Це можна було спостерігати на прикладі «дрібних клонів», які критикували загальнонаціональних лідерів, тим самим лише підвищуючи їхнiй рейтинг, повiдомляє

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати