Туринська плащаниця в Києві
Полотно називається Туринська плащаниця за останнім (з 1694 року) місцем його перебування — у кафедральному соборі міста Турина в Італії, де він перебуває в оптимальних умовах зберігання; інакше старовинна тканина може розсипатися у порох. Виставляється Туринська плащаниця дуже рідко. Останній раз це було 2000 року з нагоди Великого ювілею Християнської ери. З плащаниці знято 8 копій, одну з яких, як вважається, найкращу, було передано до Білорусі. Саме ця — Мінська — копія Туринської плащаниці прибула до України. Спочатку до Львова, де вона перебувала, як повідомляє прес-секретаріат Глави Української греко-католицької церкви, у Архікатедральному соборі Святого Юра (УГКЦ) та в Архікатедральному соборі Успіння Пресвятої Богородиці (РКЦ в Україні). Третього травня свята реліквія прибула до Києва. «Укрзалізниця» разом з Львівською залізницею безкоштовно надали п’ять вагонів, аби вірні УГКЦ могли супроводжувати плащаницю до столиці нашої держави.
На залізничному вокзалі Туринську плащаницю зустрічали Глава Української православної церкви Київського Патріархату Святіший Патріарх Філарет та Глава Української греко-католицької церкви Блаженніший Любомир. Після цього хресний хід пройшов із плащаницею вулицями Києва до храму Святого Володимира (УПЦ КП), де реліквію було встановлено недалеко від амвона. Туринська плащаниця перебуватиме у Святоволодимирському соборі до 11 травня, після чого її перенесуть до храму Святого Василія Великого (УГКЦ) на Вознесенському узвозі. Через два місяці плащаниця буде перевезена до Донецька.
Особливо слiд відзначити, що після установки Туринської плащаниці у православному соборі Св. Володимира відбувся екуменічний молебень, у якому взяло участь як православне, так і греко-католицьке духовенство на чолі з Блаженнійшим Любимиром Гузаром та Святійшим Патріархам Філаретом.
Плануючи приїзд цієї реліквії у нашу країну, організаційний комітет плекав надію, що Туринська плащаниця зможе об’єднати навколо себе християнські церкви різних конфесій. Так сталося у Львові, де до плащаниці приходили помолитися греко-католики, римо-католики, православні та представники інших конфесій. Так йдеться і в Києві.
У вихідні дні Володимирський собор став місцем паломництва киян. Стоячи в черзі й спілкуючись з людьми, легко було впевнитися у тому, що до православного храму прийшли віруючи й невіруючі, інтелігенція і простi люди, православні, греко- та римо-католики. Незадоволеною залишилася тільки прес- служба УПЦ Московського патріархату.