Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

У Чорноморському пароплавстві - аврал: флот щезає "лівим" курсом...

05 червня, 00:00

Згідно з реєстром Фонду держмайна України, теплоходи з одеською пропискою - "Капітан Аністратенко", "Василь Клочков", "Олександр Цюрупа" та інші - справно борознять простори світового океану, поповнюючи валютою держказну та Чорноморське морське пароплавство, на балансі якого перебувають. А реально - давно стали власністю іноземних судновласників, яких, при придбанні українських теплоходів, менше всього цікавили юридичні аспекти взаємин державної судноплавної компанії "ЧМП" з Фондом держмайна...

Аврал на "капітанському мостику" ЧМП виник лише тоді, коли порушила кримінальну справу і почала слідство за фактами зниклих теплоходів Південноукраїнська транспортна прокуратура. Паралельно із слідчими прокуратури взялася з`ясовувати, як щезають судна пароплавства, і спецкомісія Держдепартаменту морського і річкового флоту Мінтрансу України. За результатами зарубіжних відряджень спеціалістів штабу морської галузі видано суворий наказ, який, однак, оприлюднювати не велено. Мотив? Із внутрішніми проблемами, мовляв, розберемось власними силами.

У правоохоронних структурах оптимістичних висновків не поділяють: впродовж двох останніх років керівники пароплавства розпродали майже півсотні суден, а передбачуване поліпшення економічного здоров`я пароплавства так і не настало. Навпаки - за прострочені борги кредиторам в іноземних портах вже потрапили під арешт і можуть бути продані "з молотка" при невжитті заходів близько тридцяти десятків суден ЧМП - майже чверть флоту. Втрати тільки за перебування цих теплоходів в інопортах обчислюються багатьма мільйонами доларів. А моряки, що втрачають надію на одержання зарплатні, починають страйкувати в інопортах. Мотивами величезної заборгованості із зарплатні керувався недавно і Жовтневий райсуд Одеси, арештовуючи частку майна пароплавства - два лімузини його керівників Олександра Стогнієнка та Анатолія Антонова вартістю в $110 тисяч...

А які ж шляхи виходу пароплавства з кризи намітило оновлене керівництво Мінтрансу на чолі з Миколою Кругловим? Судячи з того, що перший віце-прем`єр-міністр Василь Дурдинець змушений був створити урядову комісію на чолі із заступником міністра економіки Анатолієм Врублевським для вивчення ситуації в ЧМП, економічним структурам Мінтрансу не вдалося продемонструвати сучасного реформаторського мислення. Запропонована в травні керівництвом ЧМП та Держдепартаментом морського і річкового флоту Мінтрансу України програма виходу з кризи провідної судноплавної компанії країни не викликала ентузіазму в членів урядової комісії.

"Підтримати поданий на розгляд комісії проект означає не що інше, як повторити сумнозвісний варіант розв`язання проблем Балтійського морського пароплавства, внаслідок чого одна з найпотужніших російських компаній перетворилась в "карлика" і нині має в розпорядженні близько десятка суден, - заявив в інтерв`ю "Дню" учасник обговорення проблем ЧМП в Мінекономіки народний депутат Юрій Кармазін. - Досить сказати, що автори програми пропонують просто-напросто продати близько половини флоту - 59 суден із 146, що перебувають на балансі пароплавства. Причому по суті йдеться про спробу узаконення заднім числом і "підпільного" продажу півдесятка теплоходів ЧМП його першими керівниками. І що не менш небезпечно - за таких темпів розпродажу суден вже в наступному п`ятиріччі ми можемо взагалі втратити морський торговельний флот..."

Для обговорення оптимальних шляхів виходу з критичної ситуації, до якої доведене Чорноморське пароплавство, намічено провести 12 червня засідання Кабміну України. А тим часом неапольські власті готуються до продажу з аукціону за безцінь флагмана пасажирського флоту ЧМП - п`ятипалубної красуні "Одеси". В амстердамському та інших портах під арештом роками іржавіють українські торговельні судна...

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати