Вперед, «до ручного управління» бюджетом!

Для більшої переконливості міністр фінансів навіть погодився «розігнати» витратну частину бюджету на 1 млрд. 150 млн. грн., назвавши сто п’ятдесят мільйонів «реальним ресурсом», який уряд «уже сьогодні готовий перерозподілити в конкретних напрямах». За його словами, з цих коштів 100 млн. грн. пропонується направити на фінансування вугільної галузі й 50 млн. грн. — на реалізацію медичних програм. Крім того, в пошуках компромісу з лівими парламентаріями, які традиційно голосують «проти» пропозицій Кабміну, І. Мітюков вирішив, що цілком можливо «збільшити розмір мінімальної заробітної плати у другому півріччі 2002 роцi зi 140 до 165 грн.»
«Незрозуміло, на що уряд витратив тиждень, який йому надав парламент для доопрацювання законопроекту», — виніс свій вердикт голова Бюджетного комітету Олександр Турчинов. — «Бюджет на наступний рік повинен бути бездефіцитним». Звинувативши прем’єр-міністра України Анатолія Кінаха в «приховуванні доходів від приватизації» з метою використання «в майбутній передвиборній боротьбі», О. Турчинов запропонував встановити доходи і витрати держбюджету в сумі 52,3 млрд. грн.
Проте подібні «камені» в урядовий город навряд чи виглядають переконливо. Як неодноразово підкреслював І. Мітюков, включення до прибуткової частини бюджету надходжень від приватизації, які не є постійними, може дестабілізувати скарбницю держави. За його словами, ці прибутки «не є прихованими», «повинні бути направлені на розвиток економіки, вирішення стратегічних завдань» і враховані в спеціальному бюджетному розділі — «Фінансування».
Хоч як би там було, а представники фракції КПУ, соціалістів, «Батьківщини» спільними зусиллями «завалили» голосування бюджету в другому читанні. Для затвердження загальних параметрів — доходної і витратної частин бюджету — не вистачило всього лише
«Збалансований бюджет — це той шлях, яким Україна тільки почала йти. На мою думку, приймати жорстке рішення політично готові не всі. Особливо напередодні виборів», — зробив підсумок неголосування І. Мітюков. — Якби ми погодилися на пропозиції бюджетного комітету, це означало б мінімум півтора мільярда незабезпечених витрат. На цьому етапі я не вбачаю необхідності переглядати базові параметри бюджету, хоча Верховна Рада має всі можливості розглянути наші пропозиції щодо зміни законів оподаткування і внести відповідні зміни в доходну і витратну частини бюджету. Ми не відмовляємося від подальшої співпраці з Верховною Радою». «У нас є всі шанси прийняти бюджет (чергове друге читання якого, ймовірно, відбудеться 13 грудня. — Авт. ) до кінця року», — оптимістично підкреслив міністр. @=> Початок на 1-й стор.
КОМЕНТАР
Віктор СУСЛОВ, фракція «Яблуко»:
— Ще минулого тижня, коли було оголошено про входження прем’єр-міністра в блок «За єдину Україну», стало ясно, що процес прийняття бюджету — чисто політичний. Для багатьох депутатів Кінах став політичним противником на виборах. Проте, я переконаний, що він працює дуже професіонально як прем’єр і в інтересах держави було б зберегти його на цьому посту. Повторне не голосування бюджету — спроба відправити Кінаха у відставку і результат політичної боротьби навколо поділу ресурсів перед політичною кампанією. Окрім цього, ряд фракцій, намагаючись вирішити свої проблеми й претендуючи на доступ до тих чи інших ресурсів (фінансових та інформаційних), тиснуть на Кабмін. Позиція ж уряду, який не йде на змову з цими політичними силами, — досить принципова. Хоча в цьому випадкові вона працює проти прем’єра. Є й ще одна підоснова, яку я б не хотів детально коментувати. Скажу лишень, що діляться не тільки місця у Верховній Раді, але й пости у виконавчій владі. Переговори ж бюджетного комітету та уряду приречені на невдачу і, практично, не ведуться. Багато фракцій не згодні з позицією бюджетного комітету, глава якого репрезентує доволі опозиційну «Батьківщину», яка зацікавлена прийняти популістський бюджет.
Випуск газети №:
№225, (2001)Рубрика
Панорама «Дня»