Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

ЗАПИТАННЯ «Дня»

26 жовтня, 00:00
Чи потрібно пересiчному платнику податкiв брати участь у бюджетному процесі?

Віталій МЕЛЬНИЧУК, заступник голови Рахункової палати України:

— Держбюджет формується з коштів громадян. Відтак, цілком резонно було б, якби громадяни мали можливість знайомитися з планами розподілу своїх грошей, висловлювати думки та зауваження, й можливо, навіть якоюсь мірою впливати на ці процеси. До речі, на початку 90-х років, коли я був мером Житомира, ми влаштовували обговорення бюджетних проектів на сторінках місцевої преси. Народ міг вільно вносити пропозиції щодо корегування грошових потоків у ту чи іншу сферу життєзабезпечення міста. Не назвав би ці пропозиції аж надто геніальними у фінансовому плані, проте практичну користь вони все ж давали. Люди просили асфальтувати дороги, прокладати чи замінювати каналізацію — ми йшли їм назустріч. Таким чином, крім усього, вдавалося уникати ще й соціальної напруженості. Що ж до державного бюджету та, зокрема, розміщення його проекту на веб-сайті. Тут ми керуємося регламентом Верховної Ради. А він свiдчить: на електронній сторінці може бути представлений лише затверджений бюджет. Отже, будь-які варіанти вимагають зміни в регламенті. Зрештою, проект бюджету — це доволі громіздкий текст, який в роздрукованому вигляді займає 15 сторінок, плюс 15 сторінок додатків. А вже готовий, затверджений документ ледве вміщується в брошуру на 200 сторінок. Не кожному «пересічному користувачеві Інтернету» під силу розібратися в його статтях.

В’ячеслав КРЕДИСОВ, голова спілки промисловців і підприємців «Нова формація»:

— Для будь-якого громадянина, незалежно від того, розуміє він щось в питаннях макроекономіки чи ні, знання державного бюджету — це приблизно те ж саме, що і знання Конституції. Якщо ти хочеш знати економіку та передумови її хвороби або одужання, а відповідно й рівень свого життя наступного року — ти повинен знати бюджет. Виходячи з цього, бюджет є одним з основних законів, які необхідно знати кожному громадянинові України, якщо він хоче знати, що і як в його країні розвивається. Дивлячись на бюджет, прибутки та витрати, виділені на соціальні потреби, можна оцінити рівень життя населення країни на наступний рік.

Наприклад, зараз багато розмов про те, що новий Податковий кодекс повинен істотно полегшити ситуацію, передусім для малого і середнього бізнесу (учасників саме цих видів бізнесу представляє наше об’єднання). Водночас, в наступному році очікується, що кількість надходжень до бюджету від податків буде більшою, ніж у цьому році. Одразу стає зрозуміло, що всі розмови про нібито полегшення податкового пресу залишаються розмовами. Я не хочу критикувати проект бюджету-2001, але, виходячи з його показників, у нас не викликають великого оптимізму, наприклад, перспективи успішного розвитку малого і середнього бізнесу у наступному році.

Олег ДIДИК, голова комісії Хмельницької облради з питань бюджету та фінансів:

— Практику інформування громадськості Кам’янця-Подільського про хід бюджетного процесу наша комісія вивчила й схвалила. Відсутність інформації призводить до порушень, а іноді й до безконтрольного використання коштів місцевих бюджетів. Є факти, коли після ревізорських перевірок деяких селищних голів викликали на допити до прокурорів — саме для пояснень, чому бюджетні кошти були використані не за призначенням. Уже в листопаді на засіданні нашої комісії ми розглянемо питання про електронну версію обласного бюджету і відповідні рекомендації для районних, селищних і сільських рад.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати