«Заземлення»
Тисяча студентів і півтори сотні викладачів не можуть нормально вчитися і працювати
Чи можна одну й ту ж ділянку землі віддати двічі? Принаймні, у Києві таке виявилося можливим. Йдеться про майданчик за адресою вул. Тимошенка, 13-б (Оболонський район). Претендентами на цю площу виявилися Педагогічний коледж при КНУ ім. Т. Шевченка і ВАТ «Трест «Південзахідтрансбуд». На початку грудня минулого року за підписом мера Києва було видано розпорядження оформити земельну ділянку під будівництво педагогічного коледжу, а також розробити і затвердити необхідну документацію для цього будівництва. Виконання доручалося райадміністрації Оболонського району. ВАТ «Трест «Південзахідтрансбуд» влітку минулого року розробив проект забудови цієї ж ділянки і подав його на затвердження до Київської міськадміністрації. За словами заступника директора педагогічного коледжу Валентина Сіренка, підставою для такого рішення послужили події майже десятирічної давності, коли оспорювана площа становила частину великої ділянки землі, наданої для різних забудов тресту. Однак, як розповідає Валентин Михайлович, її було використано тільки частково, і територія в 1,2 га весь цей час внаслідок обставин, що склалися, залишалася вільною. На сьогодні коледж має всі необхідні дозволи на спорудження навчального комплексу, крім «земельного».
...Майже рік пройшов з того часу, коли вночі загорівся старий головний корпус училища. Причиною займання було коротке замикання: стара проводка дала збій між третім і четвертим поверхом. Очевидці стверджують, що пожежникам довго не вдавалося блокувати вогонь через те, що крім привезеної в цистерні води була потрібна і вода з водопроводу, а на той час тиск у ньому води був недостатнім, і було витрачено близько 40 хвилин для того, щоб цей тиск довести до потрібного рівня. Згорів дах, подекуди на третьому поверсі провалилися стелі. Збиток оцінюється у 846 тисяч гривень. Фахівці стверджують, що для відновлення будівлі потрібно близько 13 мільйонів гривень, а побудувати новий сучасний навчальний комплекс обійдеться у 30 мільйонів. У Головному управлінні освіти й науки столиці віддали перевагу будівництву нового. Міськадміністрація не заперечувала і навіть виділила на вибір чотири ділянки землі. Дві з них (у Святошинi) розташовані далеко від метро і там потрібна вирубка великої кількості дерев. Третя ділянка виявилася маленькою і незручною для проведення будівельних робіт, так що підходила тільки Оболонська. Однак усі роботи щодо підготовки до будівництва навчального закладу на Оболоні зараз заморожено. За словами В. Сіренка, голова райадміністрації Оболонського району пан Товкач дав розпорядження не займатися будівництвом педучилища, оскільки для нього буде виділено іншу ділянку землі. Яку ж саме, керівництву педучилища не повідомили. Заступник начальника Головного управління освіти й науки Віра Горюнова сказала кореспонденту «Дня», що це тимчасове непорозуміння і що вирішення проблеми не за горами: в Київській міськадміністрації закінчують розбиратися з документацією і землю для нового педагогічного училища буде знайдено. У 2006 році студенти і викладачі будуть працювати в нових приміщеннях.
Поки ж педагогам доводиться в буквальному смислі бігати по всьому місту, оскільки заняття ведуться в шести точках Києва — трьох школах, спортивному ліцеї, в малому корпусі рідного училища та в аудиторіях чужого. Викладачі та учні стурбовані й тим фактом, що вже є рішення міськадміністрації потерпілий від пожежі корпус передати школі мистецтв, що рішення прийнято ще до визначення долі самого коледжу. У коледжі навчається близько тисячі учнів, і з ними працює півтори сотні педагогів. З десяток викладачів уже звільнилися через неприйнятні умови для роботи, залишають навчальний заклад і студенти. Адміністрація училища намагається підтримувати оптимістичний настрій і віру у вирішення проблеми — при вході до корпусу училища, що зберігся, розмістили план-проект майбутнього навчального комплексу зі стадіоном, басейном, просторою їдальнею та чотириповерховим навчальним корпусом. Залишилося «заземлити» цей поки що «повітряний» замок... У столичної влади є всі шанси показати, що освіта — серед пріоритетів міської політики.