Марія Орищина
Підсумкова анкета учасників ювілейної Літньої школи журналістики «Дня»
Ювілейна Літня школа журналістики «Дня» завершилася. Який «сухий залишок»? Адже це не просто сильні емоції та глибокі враження. Щоб «заміряти» реакцію на «липневий інтенсив», редакція вже кілька років пропонує учасникам школи заповнити підсумкову анкету, відрефлексувати почуте, побачене і написане за ці чотири роки. Цьогоріч ми були приємно здивовані, зауваживши якісну відмінність між першими есе, які студенти писали під час відбору до ЛШЖ, та їхніми підсумковими тезами. Як зауважила під час традиційного «інтелектуального зважування» головний редактор Лариса Івшина, це, мабуть, «перша школа за 15 років, де наші слухачі виразно готові демонструвати партнерство». Літньошколярі діляться, що ці чотири тижні багато в чому вплинули на їхній світогляд, розширили кругозір, не кажучи вже про вироблення професійних журналістських навичок. За згодою студентів ми публікуємо їхні відповіді на питання підсумкової анкети
1. Ваші відчуття: як змінила вас ЛШЖ?
1.1. Чим найбільше вам запам’ятався місяць, проведений у Літній школі «Дня»?
1.2. Чи відбулися зміни у вашому розумінні певних процесів (політичних, соціальних, культурних, історичних)? Якщо так, яких саме?
1.3. Чи ви впевнились у тому, що надалі хочете працювати в журналістиці?
1.4. Як би ви охарактеризували особисто для себе період, проведений у Літній школі журналістики «Дня»
1.5. Топ думок гостей, які найбільше запам’ятались (до 5 тез)
2. Яку практичну користь ви отримали від Літньої школи журналістики? Чого навчилися, які навички удосконалили?
3.1. Як ви бачите поширення досвіду ЛШЖ у ширших середовищах?
3.2. Як би ви хотіли продовжити співпрацю з «Днем»?
3.3. Які проекти, на вашу думку, можна ще запропонувати «Дню»? Як бачите свою участь у них?
1.
Тут я навчилася мислити по-іншому, дивитися на певні речі з іншого ракурсу, більше аналізувати. Змінилися мої погляди і сприйняття у кращу сторону.
1.1.
Цікавими зустрічами, недоспаними ночами, відомими людьми.
1.2.
Я по-іншому стала сприймати історію Незалежної України. Навчальна програма не дає можливості побачити весь спектр процесі, то складається певне хибне враження. Тут я мала змогу «пощупати» історію з усіх боків, подивитися на всі сторони квадрату. Я по-іншому почала сприймати культуру.
1.3.
Так
1.4.
Це досвід, якого я б не отримала ні в якому іншому місці, це нові знання і це хороші люди.
1.5.
- Не можу оминути увагою зустріч з політичним експертом Олександром Солонтаєм, який говорив про відкладені революції
- « І Помаранчева, і Податкова, і Студентська революція на граніті, і "Україна без Кучми", яку робили українці, і Революція гідності - це все відкладені революції. Вони всі тривають одночасно і будуть тривати аж до того часу, поки не будуть виконані їх вимоги.
- «Політик- це професія, складніша ніж будь-яка інша. Для того аби навчитися професії політика люди проходять десятки років випробування, навчання, вони йдуть у місцеву раду, у політичну партію, працюють з ідеологією.»
- «Пройшов час нової політики і сьогодні варто проявляти більше відповідальності, тим людям, які у ній знаходяться. Без відповідальності не можливо говорити: «Я проти олігархів» і при тому йти по їх виборчих списках.»
- Вся відповідальність за творення і продукування в спільноту системи сенсів, яка відповідала б українцям тут і тепер падає, на журналістів. Вас чують, вас читають, вас дивляться!»- Наталія Яковенко
- Теза з зустрічі з 3 експертами, коли говорилося про те, що основна проблема України полягає в тому, що на основних посадах знаходяться партійні функціонери, а не професіонали.
2.
Я удосконалила свої навички у написанні текстів, навчилася вкладатися в дедлайни і ставити запитання правильно.
3.1.
Отриманий досвід дасть змогу стати професійним журналістом в майбутньому. І не важливо в якому місці ми будемо працювати, літня школа навчила нас головному – бути незмінними у своїх поглядах.
3.2.
В рамках клубу інтелектуального спілкування молоді. Переконана, що варто розвивати таку форму внутрішнього діалогу. Також, я хотіла б дописувати, розкриваючи для себе нові, цікаві теми.
3.3.
Намагатимуся брати участь в усіх проектах створених «Днем». Можу запропонувати до фотоконкурсу додати ще конкурс, для розвитку творчості у написанні текстів, прози, поезії серед молодого покоління.
Рубрика
Підсумкова анкета