Анатолій КАЧУР: «Наша мета — щоб при голосуванні в парламенті було якнайменше дискусій»

Cпеціально створене управління при Кабінеті Міністрів, яке займається питаннями зв’язків Кабміну з Верховною Радою, «просуває» у парламенті подані урядом законопроекти, докладаючи максимум зусиль, аби після розгляду Верховною Радою вже як закони вони не зазнали значних змін.
— Законопроект подається Кабінетом Міністрів до ВР, де він розглядається у відповідному комітеті за участю урядовців, після чого законопроект потрапляє до сесійної зали на розгляд депутатів ВР, — пояснює технологію роботи начальник Управління взаємодії з комітетами ВР та громадськими політичними організаціями, заслужений юрист України Анатолій КАЧУР. — Наша мета — максимально мобілізувати всі сили в комітетах для того, щоб максимально довести до відома всіх депутатів через комітети — який саме цей законопроект, який він дає ефект державі для того, щоб при голосуванні в парламенті було якнайменше дискусій.
— Яка питома вага тих законопроектів, які ініціюються саме урядом?
— Питома вага уряду значна — приблизно з 400 законопроектів, що вже зареєстровані у ВР, майже половина законопроектів — це ті, що подав КМ. Із загального пакету законопроектів, що їх подає КМ на розгляд ВР, є незначна частка таких, які уряд просить розглядати терміново.
— Чи не має заперечення в самій постановці питання — все ж таки КМ — влада виконавча і він у той же час ініціює законопроекти?
— Ні, немає тут ніяких заперечень. Відповідно до статті 93 Конституції України право законодавчої ініціативи серед інших суб’єктів належить і Кабінетові Міністрів.
— А чи не може бути при цьому зловживань із боку уряду?
— Безумовно, кожен суб’єкт законодавчої ініціативи по-своєму намагається викласти ті чи інші норми закону — тобто «тягне рядно на себе». Але для цього є ВР. Вона пильно стежить, пропускає через сито — через комітети.
— Ви єдині повноважні представники уряду у ВР?
— Ні. Штатна чисельність державних службовців нашого управління невелика, і забезпечити належну взаємодію КМ із вищим законодавчим органом держави нам не під силу. З ініціативи прем’єр-міністра керівники міністерств і відомств призначили одного зі своїх заступників відповідальними за організацію забезпечення взаємодії з ВР. Їх основне завдання — забезпечити належне і кваліфіковане представлення законопроектів, ініційованих КМ, у комітетах, фракціях ВР, на пленарних засіданнях ВР. Безпосередньо відповідальність за організацію роботи взаємодії КМ із ВР покладена на міністра КМ Толстоухова та його заступника Шарова. Прем’єр-міністр своїм розпорядженням закріпив членів уряду за конкретними фракціями, комітетами, керівники структурних підрозділів теж розподілені за комітетами і фракціями.
— Хіба не вистачає сил тільки вашого управління? Призначення заступника кожного міністра відповідальним за зв’язки з ВР — це від недовіри чи форма психологічного тиску на Раду?
— Для того, щоб бути не просто спостерігачами, ми організаційно забезпечуємо участь урядовців у роботі комітетів щодо кожного законопроекту, у слуханні законопроектів на пленарних засіданнях; забезпечуємо супроводжувачів тих законопроектів, які розроблялися окремими депутатами. І в разі потреби доводимо про недоцільність прийняття деяких законопроектів.
— На якому рівні ви працюєте з ВР?
— При формуванні порядку денного ми спілкуємося з тими відповідальними працівниками в апараті ВР, хто його формує — щоб до порядку денного в першу чергу потрапили законопроекти, які внесені КМ. І в найпершу чергу ті, що Президент чи уряд пропонують розглянути в позачерговому чи першочерговому порядку.
№192 08.10.98 «День»
При використанні наших публікацій посилання на газету
обов'язкове. © «День»