Перейти до основного вмісту

Господаря автомобільного ринку

18 лютого, 00:00
"затверджено" урядовою постановою Сергій ПЕТРИК, "День"

Кабінет Міністрів обмежив ввезення в Україну випущених більш як 5 років тому автомобілів, що були в користуванні.

Їх мінімальна вартість, розрахована з урахуванням наявних коефіцієнтів, не може бути менше $5 тисяч. Постанова набирає чинності з 1 квітня 1998 року.

Постановою "Про внесення змін і доповнень до деяких постанов Кабінету Міністрів" затверджено коефіцієнти визначення мінімальної митної вартості імпортних автомобілів, що були в користуванні: якщо брати за 100% вартість нового автомобіля, то для автомобілів, що були в користуванні більш як 2 роки - 80%, більш як 3 роки - 70%, більш як 4 роки - 60% мінімальної вартості автомобілів, які ввозять.

Ввезення транспортних засобів, яким на момент ввезення 5 і більше років (як рідкі винятки), дозволяється громадянам, які в'їжджають в Україну на постійне місце проживання, а також громадянам України, які одержали автомобіль як спадщину.

Ухвалена постанова була однією з умов підписання засновницької угоди про створення корейсько-українського СП "АвтоЗАЗ - Daewoo". Заплановане підписання, нагадаємо, відкладають уже кілька місяців. Раніше представники Кабміну і особисто прем'єр-міністр Валерій Пустовойтенко заявляли, що постанову про обмеження імпорту старих автомобілів буде підписано лише після того, як СП реально почне випускати нові автомобілі.

Слід зауважити, що уряд вибрав вдалий і безмовний об'єкт для завдання удару по автомобільних трейдерах. Як відомо, імпортом в Україну абсолютно нових автомобілів і таких, що зовсім недовго були в користуванні, займаються доволі великі й багаті компанії, які не дозволять ображати свій бізнес. Вони це успішно довели, об'єднавшися проти деяких положень, що обмежували імпорт, в проекті закону про стимулювання автомобілебудування в Україні.

Дуже старі й найдешевші автомобілі ввозять або фізичні особи, або невеликі фірми, які не зможуть самі за себе постояти, а зацікавлені в знищенні дрібних конкурентів великі дилери промовчать.

- Робити бізнес в Україні стає дедалі важче, - сказав у розмові з кореспондентом "Дня" генеральний директор фірми "Бізнес-техніка" Ігор Авраменко. - Якщо тепер щороку в Україну ввозиться близько 300 тис. автомобілів, то не менш як половина з них припадає на машини старші за 5 років. Постанова уряду перекриє надходження на ринок дешевих імпортних автомобілів, що мають найбільший попит. Внутрішні ціни зростуть. До речі, прийняття постанови стало несподіванкою - всі думали, що це станеться трохи пізніше. Гадаю, серйозні зміни на автомобільному ринку стануться вже найближчими днями. Головне, що втратять споживачі в Україні, - право вибору. Тим 150 тис. автомобілів, що їх не буде ввезено, запропонують сумнівну заміну - стільки ж "Таврій". До речі, ніхто з трейдерів не сумнівається, що "деушки" подорожчають, а за ними з'являться черги.

На думку Ігоря Авраменка, парламент не наважився б у розпал передвиборної кампанії йти на такі непопулярні обмежувальні заходи, а урядові взяти гріх на душу, якщо він не вийде за рамки законодавства, дуже просто - на один більше.

Експерт "Дня" Леонід Сапожников вважає:

- Діючий конвейєр "Авто-ЗАЗу" означає завантаження сотень підприємств України та зайнятість приблизно 500 тис. осіб. Тому не буде великим перебільшенням сказати: "Що добре для ЗАЗу", те добре для України". Але вся проблема в тому, чи добра для ЗАЗу ця урядова постанова, що прирікає на роль монополіста. Монополізм, як відомо, розслабляє виробника і, м'яко кажучи, не сприяє високій якості продукції. Я дуже сподіваюся, що у запорізьких автомобілебудівників стане мудрості відмовитися через пару років від монопольних привілеїв, як це зробила свого часу в США знаменита мотоциклетна фірма "Харлей-Девідсон". Тепер про саму цифру 5. Звідки вона взялася? Чому не 7, не 8?! Схоже, просто тому, що колишню десятку розділили навпіл, адже так простіше, і навіщо ще якісь обгрунтування? До речі, ні в Польщі, ні в Чехії та Румунії, де Daewoo фактично купила низку автозаводів, ніхто не надавав їй таких пільг. А у нас можна. Чи не надто дешево себе цінуємо? І чи не захоче Daewoo через деякий час взагалі заборонити імпорт іномарок в Україну? Як кажуть, господар - пан...

Характерно, що південнокорейська корпорація оперативно, в день прийняття постанови, відреагувала наданням "АвтоЗАЗу" кредиту на суму $10 млн. на підготовку обладнання для відновлення виробництва "Таврій". Наприкінці цього тижня від Daewoo повинні надійти ще $5 млн.

За неофіційною інформацією, з керівництвом Daewoo досягнуто домовленості про те, що через тиждень корпорація виплатить половину внеску до статутного фонду СП в розмірі $75 млн. Другу половину буде виплачено після підписання засновницьких документів.

У понеділок увечері голова правління ВАТ "АвтоЗАЗ" Олександр Сотников зустрічався з Президентом Леонідом Кучмою і доповідав про хід виконання програми відновлення технології та початку виробництва "Таврій" кількох модифікацій - "ЗАЗ-1102", "ЗАЗ-1103", "ЗАЗ-1105" та "Пікап". Очікується, що першу партію поліпшених моделей буде випущено на початку квітня, а на середину квітня заплановано початок великовузлового збирання автомобілів Daewoo-Lanos в Іллічевську на базі місцевого авторемонтного заводу, повідомляє "Інтерфакс".

 

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати