Перейти до основного вмісту

«По справедливості»

Пріоритет кримського бюджету-01 — органи влади
17 січня, 00:00

У минулий четвер Рада міністрів Криму розглянула проект бюджету автономної республіки на 2001 рік. Уперше стараннями уряду цей процес став максимально відкритим і гласним: завчасно було створено Координаційну Раду з представників регіонів, розроблено нормативи відрахувань, перед винесенням на засідання уряду проект кілька разів обговорювали з міністерствами, відомствами й громадськістю. Нинішнього року фінансовий баланс Криму розроблено ретельніше, ніж минулого року, коли Верховною Радою без юридичних підстав були зараховані до бюджету всі податки, що збираються в автономії. Разом із тим, за словами прем’єра Криму Сергія Куніцина, всі фінансові джерела максимально прораховані й задіяні. Загалом нинішнього року бюджет Криму більший за торішній приблизно на третину. Однак, незважаючи на всю відкритість, під час обговорення головного фінансового документа виникли парадокси, які не можна пояснити.

Наприклад, голова Комітету з житлового й комунального господарства Євген Намяк не міг не обуритися тим фактом, що ще 1997 року питома вага фінансування ЖКГ становила 7,1% республіканського бюджету, а цього року його частка скоротилася до 4,1%. Причому ЖКГ Криму взагалі потрапило в патову ситуацію: з одного боку, комуністичні фракції Верховної Ради не погоджуються зі зростанням тарифів на послуги комунальників, а з другого — зменшують фінансування, й тому, крім інших боргів, навіть борг із заробітної плати працівникам комунальної сфери ще й тепер становить 11 млн. грн. У той же час, як виявилося, фінансування Верховної Ради Криму ще два роки тому становило понад 4 млн. грн., а тепер зросло майже до 8 мільйонів. Наприклад, бюджет Рахункової палати Криму минулого року становив 40 тис. грн., а на нинішній рік вона забажала майже 800 тис., і те, що в проекті бюджету передбачено поки що 460 тис., викликає велике невдоволення її працівників. Її фінансування всього за рік зросло більше ніж в 11 разів! Причому чимала зарплата контролерам (яку, до речі, планується цього року підвищити на 25%!) виплачується вчасно, не як комунальникам. Ось куди не шкода бюджетних коштів, яке там комунальне господарство!?

У чому ж причина таких перекосів? Виявилося, що Верховна Рада кошторис витрат, запланованих на 2001 рік, надала в останній день, і то лише на вимогу Координаційної Ради уряду з розробки бюджету. А раніше бюджет ВР формувався взагалі за телефонними дзвінками! А нині, як повідомив представник Президента України в Криму Анатолій Корнійчук, на утримання одного працівника апарату представництва (це норматив адміністрації Президента загалом) заплановано 2001 року використати лише 15 тис. грн., в той же час на одного працівника апарату Ради міністрів Криму заплановане 28 тис., а на утримання одного працівника апарату Верховної Ради Криму — 47 тис. грн. Виявляється, апаратники провінційного кримського парламенту отримують втричі більше, ніж, наприклад, працівники адміністрації Президента. Ось чому фінансування парламенту зросло вдвічі за останні два роки.

У кошторисі витрат Верховної Ради Криму, як повідомила міністр фінансів Криму Людмила Денисова, крім 4,6 млн. на утримання апарату, передбачено 2,3 млн. грн. на забезпечення депутатської діяльності, 200 тис. на фінансування органів місцевого самоврядування, 460 тис. на фінансування Рахункової палати. Причому всі ці розділи бюджету містять статті на придбання основних засобів — апаратури, меблів, іншого обладнання, що, як зазначив Анатолій Корнійчук, суперечить указу Президента. Крім того, як зазначив заступник глави уряду, депутат Верховної Ради Криму Василь Кисельов, в приміщенні Верховної Ради автономії до 15 організацій орендують приміщення, й орендна плата від них використовується додатково до бюджетного фінансування.

Все це при тому, що міністри, аналізуючи бюджет, називали безліч статей республіканського бюджету, на які виділяються зовсім недостатні кошти: наприклад, зовсім не передбачаються суми на завершення аграрної реформи на півострові, недостатні кошти виділяються на охорону здоров’я, зокрема заступник глави уряду Сергій Веліжанський зажадав виділити не менше за 3 млн. на ремонт вкрай занедбаних установ охорони здоров’я комунальної власності. Інший заступник глави уряду Олександр Рябков вимагав 1,6 мільйона гривень на відселення людей з аварійного будинку, що стоїть на Мар’їнському зсуві, бо подальше проживання людей загрожує їхньому життю. Міністр курортів Олександр Таряник запропонував виділити не менше за 1 млн. на створення спеціалізованих курортних сайтів в Інтернеті в зв’язку з тим, що Росія цього року здійснює інтенсивну програму «інтернетизації» Сочинського курорту. Називалися також не погашені борги із зарплати вчителям, необхідність поліпшення фінансування прокуратури та органів внутрішніх справ.

Словом, фінансових дірок в автономії знайшлося більш ніж досить. Немає їх тільки в коридорах самої влади. Не дивно — своя рука владика. Тому й жирують канцелярії, коли бідують галузі бюджетної сфери. На думку багатьох кримчан, це i є головний результат відтворення в Криму територіальної автономії. Й не даремно саме органи влади, а не пересічні кримчани, мають намір гучно відзначити 10-річчя її формування.

А сьогодні має бути розглянутий проект бюджету автономії на сесії Верховної Ради Криму. Місцеві спостерігачі вважають, що саме з цієї проблеми на сесії розгорнеться головна дискусія, причому переважає думка, що депутатам усе ж вдасться відстояти свої мільйони на збиток комунальним…

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати