Скільки коштує влада
На політичну рекламу витрачено $2280000Отже, за допомогою прайсів, які на початку передвиборних баталій надало кожне друковане видання, телеканал і радіостанція, керуючись кількістю появи у ЗМІ тієї чи іншої партії або блоку, було складено приблизну витратну частину кожного кандидата. Загальний обіг становить майже два мільйони 280 тисяч доларів, 96,8% яких осіли на телебаченні. Більше всього (44,4%) політреклами було у перший тиждень після «стоденного мовчання», і в основному вона була і є в мас-медіа соціально-політичній, тобто невиділеній в окремий блок. Незважаючи на те, що моніторинг проводився в Києві з 9 лютого по 3 березня, а в регіонах тільки до 24 лютого, і брали участь у ньому далеко не всі мас-медіа, а лише найбільш рейтингові, список визначився без великих зусиль. Пряма політична реклама частіше за все звучала від «Жінок за майбутнє» — 17,3%, що обійшлося їм у 178 225 доларів. «Яблучники» викинули у ЗМІ 146 005 доларів, а «Наша Україна» — 134 960. В іншому списку (соціально-політичному) лідером є СДПУ(о) — 86% і відповідно, 1073 492 долари. Ще соціально-політична реклама імпонує «зеленим», які вже встигли витратити на неї 113 958 доларів. Визначилися й ті, хто повністю проігнорував ЗМІ як ефективний механізм завоювання довіри виборців. Тут спостерігається цікава тенденція — ці партії переважно лівоцентристські, як то: Блок Наталії Вітренко, Українська партія, Партія трудящих. Можливо, вони також вишукують інші методи пропаганди, про які, до речі, згадувалося на презентації. Йдеться про зловживання адмінресурсом, що стало вже свого роду візитною карткою нинішніх виборів.