Заміна конкурентів
Віталій БАЛА: «Певну частину голосів Партії регіонів відбирає «УДАР»Партія «УДАР» надішле скаргу до Центральної виборчої комісії щодо антиреклами політичної сили Партією регіонів. Про це заявив керівник центрального штабу партії Віталій Ковальчук на брифінгу 14 жовтня, повідомляє УНІАН. Після хвилі соціологічних досліджень, котрі засвідчили стрімкий зріст кількості прихильників Кличка та його партії, на телебаченні з’явився ролик регіоналів, у якому чоловік переконує глядачів, що «Україна — не боксерський ринг» і голосувати за кандидата, котрий долучається до «помаранчевої команди бездарних керівників», не варто.
Віталій БАЛА, директор Агентства моделювання ситуацій, зазначає, що ця реклама є наслідком не тільки соціологічних досліджень, а й серйозного аналізу ситуації з боку консультантів Партії регіонів. «Вони прийшли до висновку, що певну частину голосів ПР може відібрати, а можливо, уже відбирає партія «УДАР», — зазначає експерт. «Іншого пояснення в цьому випадку бути не може: немає сенсу проводити таку рекламну кампанію, тільки щоб показати, який хтось поганий», — додає Бала.
Слід зауважити, що лінія ведення рекламної кампанії Партії регіонів та її лідера не змінюється вже тривалий час. На президентських виборах 2010 року опоненти тогочасної влади пригадали всі справжні й надумані гріхи своїх головних конкурентів. Проте коли реклама стосується «злочинів помаранчевих» більш ніж двохлітньої давності, відколи до влади прийшла нова команда, — це не може не дивувати. Крім того, варто звернути увагу на загальну тенденцію: раніше головним ворогом ПР була Об’єднана опозиція, яка мала чималий відсоток прихильників. Перенесення уваги на іншу партію свідчить про появу на політичній арені нового сильного супротивника.
Ділитися декларованими на бігбордах ПР досягненнями — стабільність, поява «культових» споруд (летовищ і стадіонів), успішне проведення Євро-2012 — із масовою аудиторією чинні керманичі не поспішають. Телебачення, яке завдяки широкій сітці покриття має доступ фактично до кожної оселі, навіть у найвіддаленіших селах, використовують як інструмент для залякування людей «руїною» колишньої влади.
Чи ефективна така реклама, за словами Віталія Бали, можна буде сказати після голосування або проведення спеціальних досліджень щодо її дієвості. Водночас Партії регіонів, котра дещо зловживає антирекламою своїх конкурентів, не слід забувати про роль «чорного піару». Дослідження фахівців у сфері реклами свідчать про те, що людина не завжди запам’ятовує, що саме говорили про той чи інший продукт (хвалили чи ганьбили), — у пам’яті залишається лише його назва й відчуття, що предмет тобі знайомий.