Перейти до основного вмісту

Експерти Ua1 розповіли як змінився український та світовий ринок GameDev за 2022 рік

21 березня, 15:31

На початку 2022 року український ринок геймдеву, як і будь-яка інша сфера, пережив тимчасовий шок. Ігрові аутсорсингові компанії змушені були переїхати в західні області України або за кордон. Вже ближче до кінця року ситуація стабілізувалась, українським розробникам не тільки вдалось зберегти відкриті контракти, а й отримати нові замовлення. Як відмічають представники компаній, на разі більшість проєкт - це розробка міні ігор для мобільних пристроїв. Звичайні сюжетні ігри для ПК та консолей поступово втрачають свої позиції.

Останні зміни в Україні та світі

На думки розробників компанії Ua1, геймінг - найприбутковіший сектор індустрії розваг, а мобільні ігри - драйвер розвитку ігрового ринку. Вражає також і зростання популярності мобільних ігор загалом. У 2022 році на них припадало 53% від усього його обсягу, його оцінювали в 131,2 млрд доларів. За прогнозами, він сягне 173,4 млрд доларів 2026 року, до того ж найбільшу виручку в цьому сегменті приноситиме Азія. Проте, ще яскравіше це зростання виглядає в порівнянні з іншими ігровими каналами - ігровими консолями та персональними комп'ютерами та MAC. Ігрові консолі за 2022 рік втратили 2.2%, а ПК показали приріст на рівні лише 1,6%.

 

Найбільшими доходами від мобільних ігор можуть похвалитись:

  • серед країн — з великим відривом лідирують США $20,8 млрд;
  • серед видавців — серед лідерів китайська приватна інвестиційна компанія Tencent ($6,8 млрд) та Playrix ($2 млрд);
  • серед ігор — найбільше доходів $2,5 млрд отримав Honor of Kings.

 

Разом з цим, і в Україні, і у всьому світі торік споживачі стали уважніше ставитися до своїх витрат, що призвело до падіння витрат на мобільні ігри. За підсумками 2022 року показник впав на 5%, однак все одно становив рекордні $110 млрд. Водночас перше скачування ігор зросло на 8% до 90 млрд, а перевага надавалася гіперказуальним проєктам, тобто міні іграм з найпростішими геймплеєм та графікою. 

 

Найбільше на мобільні ігри витрачали у Китаї - $42,4 млрд за рік. Статистика по інших топових країнах така:

  • США - $42.02 млрд;
  • Японія - $13,1 млрд;
  • Південна Корея - $5,28 млрд;
  • Німеччина - $2,47 млрд.

 

Найбільш затребуваною ігровою спеціальністю наразі залишається розробник.При цьому, у компаній, що займаються розробкою міні ігор для мобільних пристрої на порядок більше роботи, ніж у розробників повномаштабних сюжетних ігор.

 

Компанія UA1 Lviv Games - це багатонаціональна студія розробки ігор, яка спеціалізується на розробці ігор різного класу — від інді до проєктів рівня Triple A. В компанії є офіси на Мальті та в Україні. На разі студія активно шукає у свою команду розробників. Детальніше про відкриті вакансії на сторінці contact.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати