«13 небилиць...»
Так зветься вернісаж, який 1 травня відкриється в Києві, — це авторські ляльки Олени Ступи і живопис Володимира Тарасенка![](/sites/default/files/main/articles/23042014/12ph1.jpg)
Галерея Parsuna запросить киян у світ дитячих фантазій і казкових персонажів. Тут звичайне взуття, одяг, книжки, меблі, домашнє начиння на картинах художника Володимира Тарасенка перестають бути самі собою. Черевики стають машинами, книжкова шафа — міською ратушею, вішалки — деревами, торшери — вуличними ліхтарями, швацька машина — аркою з воротами.
Якщо дивишся на картини художника, то спливають асоціації з літературними творами: носовський Незнайка, бредберівський Дрю Еріксон... На більшості полотен В. Тарасенко поетизує домівку, побут і обивателя. Герой художника фантазер і конформіст. Такий садівник з полотна «Садівник, що ловить поглядом комаху» (2012). Він виліз на свою яблуню-стілець, обійняв палку-хапалку, яка теж плодоносить, і дивиться впритул на бабку. Але та не відлітає. Докірливі погляди не лякають метеликів і мух, що рояться.
Один з ключових елементів на картинах Володимира Тарасенка — сходи в піднебіння. Вони ефемерні, як мрії. Тому і політ на комасі («Ривок», 2012), замість голови в якої ліхтар, а замість черевця будинок в три вікна і гаманець, набитий доларами, такий зворушливий. Видно, що на ній далеко не відлетиш. Але ж можна й помріяти.
Поряд з такими мрійниками особливо затишно живеться казковим гномам Олени Ступи.
АВТОРСЬКА ЛЯЛЬКА ОЛЕНИ СТУПИ
На одній з виставок був собі капловухий, кирпоносий, такий, що облизується, з ямкою на підборідді. Він сидів на ложці, що лежала поверх відкритої банки з вишневим компотом. Великий палець лівої ноги переможно стирчав із крихітної дірявої шерстяної шкарпеточки. Лівий черевик-гачок, прив’язаний до імпровізованої вудки, був опущений в банку. Здавалося, варто лише відвернутися, маленький хитрун таки зловить свою вишеньку і втече... Але він все сидів і сидів у передчутті багатого улову. А самі вишеньки були такі апетитні, що відвідувачі навіть сперечалися: справжні вони чи ні.
ВОЛОДИМИР ТАРАСЕНКО. НИТКИ НЕВИДИМІ — НИТКИ ВИДИМІ
Нині в «Парсуні» таких пустотливих гномиків, створених Оленою Ступою, зібралася дюжина. Авторка називає їх добувайками, що свідомо перебралися ближче до людини з лісів і полів, пристосувалися жити в нехитрих лабіринтах коридорів і кімнат. З одного боку, ці веселі, добрі гномики гармонізують простір і стосунки, а з другого — дозволяють собі різні пустощі. Можуть стягнути мідний казанок, зменшити його до розмірів шапки і гордо красуватися в ньому по буфету або з’їсти ваш сніданок, або перетворити молочник на ванну. Та ще один перед одним хизуватимуться своїми витівками. Крихітні дорослі, які так і не виросли, продовжують дарувати почуття дива і щастя оточуючим. Дивлячись на них, згадуєш, що теж родом з дитинства, повертаєшся в казку.
Виставку «13 небилиць...» можна відвідати до 31 травня.