Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Електродвигуни вже скоро можуть стати реальною загрозою для бензинового автопрому

Ексклюзивний тест-драйв «Дня» авто, яке, як припускають аналітики, вже за 15 років знищить бензиновий автопром
02 липня, 10:43
У ПЕРШИЙ ДЕНЬ, КОЛИ ОГОЛОСИЛИ ТЕСТ-ДРАЙВ ЦЬОГО АВТО, ОХОЧИХ ЗАРЕЄСТРУВАЛОСЯ 200 ЛЮДЕЙ

Автомобіль сьогодні знову стає розкішшю. Коли ціна літру бензину А-95 перетнула позначку 15 гривень, чи не кожен другий автомобіліст в Україні замислився, чи виводити своє авто з гаража.

Та відмовитися від автомобіля в сучасному світі вкрай складно. А от від бензину — цілком можливо. І вже близько десяти власників авто в Україні в цьому переконалися. Йдеться про володарів електрокарів. Саме вони на 100% можуть застосовувати персональні санкції до нафтових олігархів.

Коли ми готували цей матеріал до друку, то звернулися за коментарями до одного з директорів EY Олександра Романішина, який спеціалізується на питаннях залучення фінансування як для великого, так і для середнього бізнесу, в тому числі для інноваційних проектів за інформацією: скільки потрібно електрокарів, щоб «підкосити» панування «нафтовиків». І отримали відповідь, що якщо через 15 років 30% легкових авто у світі буде споживати не нафтопродукти, а електроенергію, то непотрібними для ринку авто стануть близько 17% усього обсягу споживання нафтопродуктів. Для порівняння: це приблизно у два з половиною рази більше всіх потужностей українських та російських нафтопереробних заводів.

Зі ЗМІ відомо, що першим українцем, який придбав електричний суперкар, з яким пов’язують технологічну революцію, що змінить хід історії в автотранспорті — Tesla Model S, —  є житель Донецька. Прізвище, на жаль, невідоме.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ НОВОЇ ТЕСЛИ MODEL S В УКРАЇНІ ВІДБУЛАСЬ У ЛЬВОВІ 28 БЕРЕЗНЯ 2014 РОКУ

Зате «День» тепер знає прізвище іншого власника Tesla-мобілю — львів’янина, який придбав авто не для особистого користування, а для того, щоб... приєднати Україну до світової технологічної революції. Назар Шимоне-Давида є засновником Tesla Motors Club Ukraine.

«День» потрапив на ексклюзивний тест-драйв, який проводила компанія Назара. Ми «обкатували» першу в Україні офіційну Tesla Model S європейського походження.

Нижче — ділимося враженнями.

«Ми перші в Україні його офіційно розмитнили і зареєстрували як новий автомобіль, а не як б/у», — розповідає Назар. Розмитнення, за його словами, обійшлось недорого. Вони заплатити ПДВ у розмірі 20% від вартості авто, мито — 8%. Акциз, який для «традиційних» авто Митниця рахує від об’єму двигуна (скажімо, в Mercedes класу S він складе близько 20 тисяч доларів), для Tesla Model S є фіксованим — 109 євро. І внесок у Пенсійний фонд — 5% від вартості авто. Утилізаційний збір сьогодні вже відмінили, але Назар розповідає, що вони ще «встигли» його сплатити. Та й він для Tesla був мінімальний — 2,5 тисячі гривень. Для порівняння: утилізаційний збір для Toyota Land Cruiser — близько 40 тисяч гривень.

ФРОНТ-ФЕЙС

Почався наш тест-драйв з огляду авто. Перше, що продемонстрував  «інструктор», він же власник авто і засновник Tesla Motors Club Ukraine, — це вміст машини під капотом.

В Tesla Model S багато корисного простору. Багажників два. Один  ззаду (дуже великий, завдяки  відсутності глушників та бензобаку) і другий — під капотом, адже там у Tesla теж порожньо. Завдяки своїй конструкції авто може одночасно перевозити гірський велосипед, сноуборд та телевізор із плоским екраном.

ПЕРЛИНОЮ ІНТЕР’ЄРУ Є 17-ДЮЙМОВИЙ ТАЧСКРІН

Запаски немає. Вважається, що декілька десятків кілометрів машина може проїхати на пробитому колесі.

Сервісу авто потребує мінімального. Офіційно в Tesla Model S є лише шість частин, які час від часу потрібно міняти. Дві з них — це двірники. Інші чотири — колеса. Взагалі у машині рухомих частин є лише 18.

Найважчий елемент конструкції у Model S — батарея.  І міститься вона в самому низу автомобіля — під підлогою. Двигун там же, поряд із задньою віссю. Завдяки цьому Tesla Model S центр ваги нижче центру обертання колеса, як у формульного боліда. Це дає їй  вражаючу здатність триматися дороги. А корпусу — унікальну жорсткість та міцність.

У комплектації Tesla Model S є практично все, що можна побажати.  Немає хіба що автопаркування і  приладу нічного бачення. 

ПО США ТА ЄВРОПІ ВЛАСНИКИ TESLA ЇЗДЯТЬ БЕЗКОШТОВНО. НА СУПЕРАДЖЕРАХ ПОВНИЙ БАК ЗАПРАВЛЯЄТЬСЯ ЗА ПІВГОДИНИ І 0,0 ЄВРО.  В УКРАЇНІ ЦЕ АВТО МОЖНА «НАГОДУВАТИ» ЗВИЧАЙНОЮ РОЗЕТКОЮ. ЗА НАПРУГИ У 220 ВОЛЬТ З НУЛЯ  МАШИНА ЗАРЯДЖАЄТЬСЯ ЗА 20 ГОДИН, У 360 ВОЛЬТ – ЗА ШІСТЬ ГОДИН, А З СПЕЦІАЛЬНИМ ЗАРЯДНИМ ПРИСТРОЄМ —ЗА 3 ГОДИНИ. ДОРЕЧІ, НА БАТЕРЕЮ ДАЄТЬСЯ ГАРАНТІЯ 7 РОКІВ

У САЛОНІ

Назар виїздить на Tesla Model S із салону. Наочно і з природним освітленням машина має значно кращий вигляд, ніж на фото. Якась дивна суміш  Aston Martin і Mazda 6, але виглядає дуже симпатично.

Автомобіль достатньо великий. Довжина — майже п’ять метрів. Вага — 2100 кілограмів.

Щоб потрапити до салону, потрібно просто підійти до авто,  торкнутися маленької металевої смужки на дверцятах, в цей момент «утоплені» в корпус ручки футуристично висуваються. Важко сказати, яке основне функціональне навантаження, за задумом інженерів, має виконувати ця конструкція. З одного боку, вона зменшує аеродинамічний опір, а з іншого — додає незвичності процесу.

ПІД КАПОТОМ – ВЕЛИЧЕЗНИЙ БАГАЖНИК, В ЯКОМУ ОДНОЧАСНО МОЖНА ПЕРЕВОЗИТИ ГІРСЬКИЙ ВЕЛОСИПЕД, СНОУБОРД ТА ТЕЛЕВІЗОР З ПЛОСКИМ ЕКРАНОМ

Ми з фотографом сідаємо на задні сидіння. Наш друг, Олександр Романішин, який, власне, й організував цей тест-драйв, — за кермо, і машина рушає. 

Перше відчуття — авто «заглохло» і котиться. В салоні — тиша. Навіть на трасі при 90 — 100 км/г майже нічого не чути. Лише якщо різко і добряче притиснути педаль «газу», можна почути легенький гуркіт мотору. Генератора шуму, як у деяких гібридів, тут непередбачено.

У салоні просторо. Місця багато. Сидіння зручні, хоч на перший погляд не скажеш. Підлога абсолютно плоска, адже в машині немає карданного валу і коробки передач.

Щодо матеріалів внутрішнього оздоблення також нарікань нема, не «ух-ти», але й не «дешева пластмаска». Кермо і підкермові перемикачі, кнопки відкриття вікон, як і шкіряна оббивка салону, — від Mercedes. Адже компанія Daimler володіє часткою в Tesla Motors.

СПЕЦІАЛЬНЕ IOS-АБО ANDROID-ДОДАТОК НА МОБІЛЬНОМУ ДОЗВОЛЯЄ КОНТРОЛЮВАТИ ПРОЦЕС ЗАРЯДКИ, ВКЛЮЧАТИ КЛІМАТ-КОНТРОЛЬ І МОРГАТИ ФАРАМИ НА ВЕЛИКІЙ ПАРКОВЦІ, БУДЕ ВКАЗУВАТИ ТОЧНЕ МІСЦЕ РОЗТАШУВАННЯ МАШИНИ НА КАРТІ, ЯКЩО ВИ ЗАБУЛИ, ДЕ ПРИПАРКУВАЛИСЯ

Попри те що Model S мітить в конкуренти преміум-седанам, ви не знайдете тут таких звичних для німецьких «однокласників» речей, як масаж і вентиляція сидінь, доводчики дверей, атермальне скло із захистом від ультрафіолетового випромінювання, дорога обробка деревом... Інтер’єр Tesla Model S на рівні преміальних американських машин: «Ok», але не «Wow!».

Із недоліків салону — мало місця для зберігання речей. Немає кишень на дверцях, ящик підлокітника занятий електронікою. Немає відділення для окулярів. 

ЗА КЕРМОМ

Виїхавши на рівний відрізок дороги, ми відчули ще одну особливість цього електрокара — момент розгону. Ніяких, навіть секундних, затримок, адже в цьому авто немає ні зчеплення, ні коробки передач. На скільки натиснув — на стільки поїхав.

У Tesla Model S  потужні гальма. Ті, хто вже встиг її протестувати, пишуть на форумах, що  ця машина на треку буде серйозним суперником для  Porsche 911. Ще один цікавий нюанс. Гальмує  Tesla відразу двигуном. Як тільки ви прибираєте ногу з педалі газу, вона починає гальмувати, в цей момент 95% енергії повертається у мотор.

Ємність акумулятора варіанту Tesla Model S, який тестували ми, — 60 кіловат-годин. «Повного баку», як зізнався нам Назар Шимоне-Давида, їй вистачає на 300 кілометрів. Хоча в техпаспорті вказано — 370. Рахуємо витрати. За нинішньої ціни на електроенергію (30,84 копійки за одну кіловат-годину. Повна зарядка обійдеться приблизно в 18,50 гривні. Тобто на 100 кілометрів ця машина бере з вашого гаманця шість гривень.

ВЕЛИКИЙ ГАДЖЕТ

Окрім панелі приладів, яка є екраном, у салоні домінує схожий на великий iPad величезний 17-дюймовий тачскрін, з якого здійснюється управління. Система постійно підключена до Інтернету через SIM-карту або Wi-Fi. Завдяки цій системі автомобіль може відправляти діагностичну інформацію в Tesla, що дозволяє вирішувати проблеми на відстані.

Крім того, в телефон можна встановити iOS- або Android-додаток, який дозволить контролювати процес зарядки, включати клімат-контроль і моргати фарами на великій парковці, буде вказувати точне місце розташування машини на карті, якщо ви забули, де припаркувалися, тощо.  Завдяки цьому викрасти таку машину нереально. За всю історію продажу Tesla крали її двічі. Двічі повертали. Фактично це не просто автомобіль, а такий собі величезний ґаджет, який буде міняти свої властивості з приходом нової прошивки.

 

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати