Глядачі обурені якістю трансляцій
Змагання такого масштабу — гігантська робота для всіх організаторів й учасників, включаючи журналістів та вболівальників. Особливо тяжко доводиться тим, хто грає, обслуговує, спостерігає й освітлює денні матчі. Спека стоїть нещадна. У Гельзенкірхені й Франкфурті, де дахи стадіонів розсувні, намагалися їх закрити, тому, що телевізійних операторів дратувала гра світла, картинку псував різкий перехід від сонця до тіні. Але тоді глядачі й футболісти страждали ще більше, потрапляючи в своєрідну закриту духовку. Тому від цього відмовилися.
Проте це дрібниці в порівнянні зі зливою скарг від телеглядачів. Боси каналів ARD, ZDF, RTL, що ведуть трансляції матчів, у захваті від найвищої квоти телевключень і прогнозують рекордні прибутки. Кожен з трьох каналів, що ведуть репортажі з ЧС по черзі, навіть 75-хвилинні паузи між іграми заповнюють навколофутбольною тематикою, щоб залучити додаткового рекламодавця, й залишають за десять гарячих годин свого дня трансляцій з 14.00 до півночі лише три семихвилинні паузи для політичних та інших новин.
Здавалося: дивися й радій. А глядач обурений. Обурений не прямою рекламою (а її — безліч), зробленою цього разу з великою вигадкою й гумором, а саме специфічним показом футболу. Дратує ноу-хау: перелік загальних планів, детальний розгляд рекламних щитів та почесних гостей, всілякого спортивного та світського вбрання. І це все, коли за кадром йде гра! Звичайно, цікаво знати, в яких саме бутсах Бекхем топче німецькі газони й футболкою якої фірми відмахується від комарів Роналдо — але в паузі, а не при подачі кутового.
Шеф-редактор ZDF Ніколаус Брендер сам незадоволений футбольною картинкою. Адже під час трансляції ігор національного чемпіонату ФРН вона цікавіша. Цей парадокс Брендер пояснює так, захищаючи фахівців підопічного йому каналу: «Під час трансляцій ЧС ми не маємо жодного впливу на режисуру, — говорить він. — Бал правлять інтернаціональні телебригади, нав’язані нам ФІФА. У цих бригад є чітке завдання при першій можливості рекламувати спонсорів будь-якими доступними способами. А це прямий утиск прав телеглядачів, які в Німеччині платять за кожну пару радіо — і телеточок по 70 євро за квартал.»
Офіційні особи ФІФА відбиваються з цього приводу досить незграбно: «Жодної маркетингової підоснови не існує. Уніфікована телекартинка не може сподобатися всім. Адже треба охопити масу нюансів». Втім, головний і єдиний нюанс ЧС — футбол в прямому його прояві. Але чиновники ФІФА, серед яких все рідше трапляються люди, які знаються на грі, тримають вболівальника за дурня, пише sportoboz.com.ua.
Випуск газети №:
№98, (2006)Рубрика
Тайм-аут