Хто не з нами — той проти нас!
10 правил, як уникнути конфліктівДе б ви не працювали, ви завжди ризикуєте бути втягнутим у різні офісні ігри та інтриги. І якщо не займете «правильної» позиції, то можете втратити прихильність начальства і колег, а у гіршому випадку — й роботу... Як вийти із такої ситуації з найменшими втратами, якщо звільнятися не хочеться. Ділимося з вами порадами психологів.
Перш за все, не панікуйте! Службові інтриги та змови — справа абсолютно нормальна, пише inopressa.ru. Їхні організатори часто щиро вірять у те, що переслідують благородні цілі для всього колективу і для спільної справи. Тому не так просто вирішити, яку позицію тут зайняти, адже вам зазвичай натякають, що ви повинні стати на чийсь бік, а «хто не з нами — той проти нас».
Перше правило — не піддавайтесь на провокації, особливо, якщо ви поки що погано знаєте ситуацію в колективі. Якщо при вас когось зі співробітників, а тим більше начальство, лають, не піддакуйте і не погоджуйтесь зі співбесідником. Можливо, він просто «перевіряє» вас і при першій слушній нагоді провокатор побіжить передавати ваші слова тому, кого тільки-но лаяв!
Друге правило — намагайтеся різними шляхами зібрати якомога більше інформації про «розміщення сил» у колективі. Ви маєте знати, хто ходить в «улюбленцях» у начальства, а хто у нього в опалі, кого от-от можуть звільнити, а кого підвищити або понизити на посаді, між ким із колег киплять службові романи, хто з ким дружить, а хто кого ненавидить... Це допоможе вам зорієнтуватися. Пам’ятайте: хто володіє інформацією — той володіє ситуацією!
Третє правило — по можливості тримайтеся нейтралітету, особливо, якщо ви тільки-но влаштувалися на цю роботу. Якщо вас намагаються перетягнути на той чи інший бік, поясніть, що ви працюєте недавно і ще багато в чому не розібралися. Найімовірніше, цього пояснення вистачить, аби до вас більше не чіплялися.
Четверте правило — не передавайте іншим людям, сказаних на їхню адресу недобрих слів, а тим більше не розповідайте про те, що задумали проти них колеги. Це може обернутися в подальшому проти вас. Не забувайте приказку: донощикові — перший батіг!
П’яте правило — не сприяйте поширенню панічних чуток з приводу чийогось звільнення, скорочення, закриття фірми, реорганізації й таке інше. Чутки можуть виявитися лише чутками, а колеги запам’ятають, що це саме ви їх розповсюджували.
Шосте правило — гарненько подумайте, перш ніж скаржитися на когось начальству. Ця людина може бути хорошим знайомим або навіть родичем шефа, і, вирішуючи конфлікт між вами, той може зробити вибір не на вашу користь.
Сьоме правило — не кваптеся діяти під впливом пориву, наприклад, писати заяву про звільнення, тому що хтось із колег умовляє всіх це зробити через «нестерпну» ситуацію, що склалася в колективі. Думайте насамперед про свої власні інтереси.
Восьме правило — не підписуйте жодних колективних листів на ім’я начальства, які б очорнили кого-небудь із ваших товаришів по службі, якщо це не стосується вас особисто. Будьте також обережні, якщо вас просять підписати петицію на адресу вищого за рангом керівництва зі скаргою на шефа. Його можуть і не зняти, а чиї підписи стояли під петицією, він напевно дізнається...
Дев’яте правило — якщо інші співробітники оголошують комусь бойкот або здійснюють інші дії щодо «виживання» одного або декількох колег з роботи, не кваптеся до них приєднуватися. Подумайте спочатку, як це позначиться на вас. Вирішіть, з ким відносини для вас важливіші.
Десяте правило — робіть так, як краще для спільної справи. Якщо чужі інтриги заважають роботі, не дозволяйте втягувати себе в них і будь-якою ціною присікайте. Якщо ж ви самі стали жертвою чиїхось інтриг, можливо, найкращим захистом для вас буде гумор. Припустимо, з вами не хочуть розмовляти, відповідати на запитання — пожартуйте: «Я на вас справляю таке враження, що ви втратили мову?». В жодному випадку не платіть інтриганові його ж монетою. Якщо ви почнете плести у відповідь інтриги, це зашкодить не лише відносинам у колективі, а й роботі. Ще одним засобом виправити ситуацію може виявитися відверта розмова з призвідником інтриги проти вас. З’ясуйте, які до вас претензії, чого від вас, власне, хочуть. Головне — продемонструйте свою дружелюбність і бажання йти на компроміси. Не виключено, що це допоможе вирішити конфлікт мирним шляхом.
Випуск газети №:
№46, (2010)Рубрика
Тайм-аут