Музиканти хочуть в ефір

«Вітчизняний шоу-бізнес штучно поставлений в умови, за яких якісний музичний продукт не може зустрітися зі своїм реальним споживачем — українським людом». Цими словами починається відкритий лист українських співаків, музикантів, авторів, підприємців шоу-бізнесу до Президента України Леоніда Кучми та прем’єр-міністра Віктора Януковича з приводу катастрофічної ситуації в аудіовізуальному просторі України. Свій лист музиканти мотивують порушенням норм діючого в Україні законодавства з боку телеканалів та радіостанцій, які надають вітчизняному музичному продукту 15% і 10% ефіру (дані незалежного моніторингу), відповідно. Хоча, за умовами ліцензування, частка вітчизняного музичного продукту має становити 50%. Крім цього, музиканти звинувачують телеканали у вимаганні хабарів (документально не підтверджено. — Авт. ) від музикантів хоча б за одноразову присутність відеокліпу в ефірі. Зі свого боку співаки рахують, що мають право безкоштовно презентувати свою продукцію на «блакитних» екранах. У своїй пісні «Я не бультер’єр» ситуацію красномовно описує Кузьма зі «Скрябіну» словами: «Я хочу мати всьо, і всьо на шару...» Автори листа не привели прикладів, яким чином відбувається «допуск» музикантів на Заході, але напевне, що не безкоштовно.
В результаті такого «штучного блокування», за словами незалежного музичного телепродюсера Олександра Зиріна, український меломан не знає своїх виконавців. Для реалістичного і швидкого поліпшення ситуації автори листа вимагають від керівництва держави терміново звернути увагу й чітко відреагувати на численні факти порушення вітчизняного законодавства телерадіоорганізаціями України, прискорити та поліпшити якість підготовки підзаконних актів, які спрямовані на деталізацію відповідальності щодо недотримання умов виданих телерадіоорганізаціям ліцензій. Музиканти переконані, що такі кроки дозволять створити в Україні позитивний клімат, який сприятиме стабільному та успішному розвитку саме вітчизняного шоу-бізнесу.
КОМЕНТАР
Микола ЛУНІН, програмний директор музичного телеканалу OTV:
— На прикладі свого каналу можу сказати, що останнім часом відсоток українських кліпів збільшився. Це сталося за рахунок того, що за останні два роки більшість відомих виконавців почали знімати пристойні кліпи. Бо якщо взяти ситуацію на відеоринку роки три тому, то 90% продукції, що виходила від українських виконавців, музичним телеканалам було просто соромно подавати в ефір хоча б з технічного погляду — все було зроблене на аматорському рівні.
Головним чинником «потрапляння» в наш ефір залишається якість і новизна відеопродукту. У декого з музикантів, які підписали листа, я вже давно не бачив нових відеоробіт. Ми працюємо в режимі інтерактиву, й пісні більшості тих, хто підписався, просто не замовляють.
На сьогоднішній день музичних каналів побільшало. Крім того, на загальнонаціональних каналах з’явилося багато музичних програм. Тому в ситуації жорсткої конкуренції кожному каналу доводиться чіткіше форматувати свій ефір.