Страшні історії комп'ютерної художниці
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20060907/4150-8-1.jpg)
У Києві відкрилася виставка московської художниці, провідного дизайнера-ілюстратора відомої Студії Лебедєва Яни Москалюк. Роботи (на фото), відібрані автором зі створеного за останні два роки і об'єднані в серію «Macabre», провисять на стінах кав'ярні «Антресоль» до 20 вересня.
Ця виставка, за словами директора кав'ярні Валентини Ващенко, — початок творчої дружби з однією з кращих російських дизайн-студій. «Ми дуже сподіваємося на тривалу співпрацю з цими талановитими і креативними людьми, — говорить Валентина. — На полицях «Антресолі» вже з'явилися деякі їхні книжки і стильні, цікаві речі, наприклад, «руки самого Артемія Лебедєва» — металеві долоні на підставці, звернені до відвідувачів. І як перша спільна акція — виставка Яни Москалюк, чиї роботи в Москві експонуються досить часто, до нас же приїхали вперше». Ця молода художниця з Омська — визнаний і запитаний ілюстратор, чиї роботи прикрашають не лише інтернет-сайти, а й сторінки солідних друкованих видань. Яна давно співпрацює з часописами Elle, Marie Claire, Cosmopolitan, Men's Health. Одна з найбільш відомих її робіт — ілюстрування книжки про японську рок- культуру, що вийшла минулого року у видавництві Stone Bridge Press у Каліфорнії.
Однак Яна досить чітко поділяє роботу і творчість, створюючи, крім гламурних квіточок і дівчаток або ж ілюстрацій до заданого тексту, витончені, часом пронизливі та моторошні картинки-історії. До серії «Macabre» ввійшло декілька робіт із «японського проекту» і малюнки, не призначені для сторінок глянсових часописів. Похмуру назву (macabre в перекладі з французької — похоронний, такий, що стосується смерті) навіяла художниці культура «метал», у текстах якої темний і прекрасний образ смерті зустрічається досить часто. Відповідно до тематики в колірній гамі експозиції переважають тони червоного і чорного. «Чорний колір прекрасний!» — говорить Яна, не вважаючи, до речі, свої картини депресивними. Кожна з них — це різний стан, настрій, часом окрема історія. Як, наприклад, миле кошеня на колінах дівчинки, виконаної в модному нині стилі аніме, яка ширяє над темними куполами Санкт-Петербурга. «Один мій шанувальник, знаючи, що я люблю казки, написав мені одну, в якій запрошував політати над Пітером, — розповіла художниця. — Так народилася ця картинка». Багатство символіки в малюнках Москалюк — від середньовічних алюзій до японських мотивів — дозволяють не просто милуватися картинами, але прочитувати їх, кожного разу відкриваючи для себе щось нове. Зокрема — красу і спокусливість жахливого.