Перейти до основного вмісту

«Традиції старосвітського Китаю»

У Музеї Ханенків відкрито виставку образотворчого мистецтва XVIII—XX стст.
22 липня, 10:33
ТЕПЕРІШНЯ ЕКСПОЗИЦІЯ ПРИСВЯЧЕНА ЖАНРУ «ЖЕНЬ» (ЛЮДИНА). НА ФОТО: СУВІЙ «БУДЕМО РАЗОМ ДРУЖНЬО ЖИТИ» ШУ БУМЕЙ, 1940 р.

У експозиції представлено 350 сувоїв, які французький дипломат Андре Стефан і український художник, графік, меценат Таїсія Павлівна Жаспар із 1928 по 1948 рр. збирали у Шанхаї, а потім  передали музею, і нині  складають унікальну колекцію китайського живопису XVIII—XX століть. Через невелике приміщення музей щоразу може виставити лише маленьку кількість творів.

Теперішня експозиція з 21 сувою присвячена жанру «жень» (людина), що у розумінні європейців поєднує портретний і жанровий живопис. Доповнюють її зібрання прикраси, посуд та вбрання цього періоду.

У оригінальній, вишуканій манері картини розказують про значення особистості в китайській історії, її культурне та суспільне життя, звичаї та ритуали.  Кожний сувій є своєрідною симфонією, створеною за допомогою композиції, ліній малюнка, каліграфічного тексту, а також алюзій на безліч переказів, літературних та живописних творів, пов’язаних із обраним сюжетом. Низку творів експонуватимуть у виставці вперше. Так, портрет імператора Цинь Ши Хуан-ді — бесіда на моральні теми учителя з учнем, дівчата на прогулянці, вечірка творчих людей та картина прощання перед подорожжю... Наприклад, на сувої «Старий з квітами сливи» (автор Мінь Чжень) зображено відомого поета Су Дунпо, який був губернатором великого регіону, а потім в’язнем та вигнанцем. Славу йому принесли вірші, в яких він однаково легко оспівував природу та висловлював обурення політичним опонентам.

— Картина призначалася не лише для насолоди зору. Як сюжетні мотиви, так і зображувані предмети несуть глибокий символічний зміст і мають спонукати глядача до позитивних думок та самовдосконалення, — характеризує особливості живопису Марта ЛОГВИН, куратор  виставки, китаїстка, провідний науковий співробітник відділу мистецтва країн Сходу Музею Ханенків. — Часто людину у китайському живописі зображають маленькою на тлі природи. Це символічно і поштовх до пошуків себе у цьому великому світі, усвідомлення своєї ідентичності... Особливо важливо це у часи історичних зрушень, які зараз, наприклад, переживають українці. Терпіння, вміння подивитися зверху на критичну ситуацію і не поспішати з різкими діями — ось цьому варто зараз вчитися  у древніх китайців.

Виставку можна відвідати до 29 серпня.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати