Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Українська колекція

18 лютого, 00:00
Унікальний СD-серіал започаткований столичною аудіокомпанією «Атлантік», що передбачає видання різноманітної сучасної української музики на компактах і касетах. Це, переважно, збірки найкращого від найвідоміших артистів і груп усіх жанрів. Водночас, кожен альбом побудований таким чином, аби слухач отримав уявлення про музичну еволюцію співака або групи. На початку року вийшли «Плач Єремії», «Кому вниз», «Віка Врадій», «Мертвий півень», «Скрябін», «ЯЯЯ». Серед знавців і прихильників української рок-сцени ці збірки отримали високу оцінку — якість звучання і дизайну являють нам органічну цілісність задуму. Щойно серію доповнили збірки «Тарас Петриненко», групи «Анна-Марія», «Піккардійська терція», «Неборок», «Табула Раса».

ТАРАС ПЕТРИНЕНКО

Тараса, як колись діда Панаса з УТ-1, знають усі. «Жива легенда» за номінацією «Таврійських Ігор» має відповідний калібр і колорит. Тарас написав найбільший (після івасюківської «Червоної рути») український хіт — пісню «Україна». Яку чули всі, а половина точно знає слова. Тарас як артист — живе уособлення українського універсуму. Найточнійший архетип нації із усіх можливих архетипів. Уявіть на його кучерях солом’яного бриля, люльку в бороді, полотняну сорочку, підперезану шкіряним паском… Йому до лиця навіть черевце, яким легенько трусить, походжаючи по сцені. Стороннє око, напевно, сприйматиме постать Тараса як такого собі гуру — мудрого й досконалого. Хто скаже, що в душі цієї людини йде війна — з суспільством і з самим собою? Що він один з найбільш незаспокоєних і незаангажованих артистів? Він — сам по собі. Незалежний і мудрий.

…Якось Тарас нарікав на відсутність української танцювальної музики. Нині маємо вдосталь танцювалки і адептів денсу в електронних мас-медіа. Маємо навіть перекос. Жанровий перекос в бік бездумного техно. Тараса засмучує те, що вимивається з пісні душа й зміст. Зараз мало йдеться про пісню як мистецтво. Совкова хвороба тотально-масового мавпування не відпускає нас. Тарас занепокоєний відсутністю чогось дійсно глобального — музики, непідвладної часовим моментам, скороминучій моді: «Чомусь і Стінг і Елтон Джон завжди в моді. Їм непотрібно обов’язково потрапити в струю…»

Здавалося б — хто-хто, а Тарас міг-би спокійно видавати по альбомчику щороку, однак його продукція майже відсутня на аудіоринку. Подвійний альбом «Господи, помилуй нас» отримав відзнаку фестивалю «Нові зірки старого року» як кращий альбом 1994 року. З того часу — з’явився лише один альбом «Любов моя». Так, Тарас не поспішає закривати амбразуру, а спокійно «настоює» матеріал, додаючи нових фарб, нового звучання. Втім, будь-яка нова робота не примусить менеджера Петриненка робити надто активні рухи по її розкрутці, оскільки його ім’я — то ніби гарантія якості й мистецької вартості… З нетерпінням будемо чекати нового музичного доробку Тараса.

«БРАТИ ГАДЮКІНИ»

Дивно, але факт: два останні роки екс-лідер «Братів Гадюкіних» Сергій Кузьминський у вільному режимі досліджує звукові простори в якості діджея, а назва похованої легенди дрейфує сторінками преси. Дивно, але й дотепер речі «Братів» спокійнісінько фігурують у кращих двадцятках різноманітних хіт-парадів; компакт «Було не любити» (останній офіційний реліз групи) можна вільно придбати в крамницях; обидва живі-здорові екс- «Брати Гадюкіни» Ігор Мельничук та Павло Крохмальов працюють на студії в Києві. Якби ще перебрався до Києва славетний драмер «Гадів» Михайло Лундін, відновлення проекту цілковито б залежало від новітніх техно-амбіцій Сергія Кузьминського. До речі: з підозрілою регулярністю чутки про возз’єднання групи надходять зі Львова та Києва. Але то — лише чутки...

У дійсності востаннє «Брати Гадюкіни» збиралися в студії у 1995 році. Мета: перезапис і відповідно перевидання відомого й найхітовішого альбому «Гадів» «Всьо чотко!». Цей проект було здійснено, альбом розійшовся, а відтак хвиля зацікавлення до неіснуючої формації знову покотилася по Україні. І знову кумедна суміш відверто рагульського суржику навпіл із галицьким діалектом здавалася освіжаючим душем Шарко, а простіше — природним і живим шматком життя. Гострий на язик Кузя (Сергій Кузьминський) мав рідкісний хист музичного компілятора з природним ухилом. Стандарти популярних стилів від музики реггей, рок-н-ролу, ритм-блюзу до джаз-року, пересипані галицькими коломийками, так само містили здоровий заряд гумору. Усе, що робили «Брати Гадюкіни», носить яскравий відбиток абсолютно непідробного почуття гумору Сергія Кузьминського — зовні немічно-субтильного типа з нездорово-блідою шкірою, який постійно ховається за темними окулярами...

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати