Перейти до основного вмісту

Вона прекрасна

23 січня, 00:00

Цієї реакції художник прагне досягти з допомогою вже одного разу випробуваного жесту — експонуючи фотографії людей із фізичними вадами. Років зо два тому це була фотосерія, що зафіксувала натурників-калік, але тоді на вражаючі відбитки накладалася звична картографічна сітка. А сьогодні знімки оголеної моделі, дівчини з ампутованими ногами, вирішені в салонно-постановочній манері — з квітами, масками і драпіровками.

Прийом, насправді, не новий — подібну «антиестетику» сучасне мистецтво використовує давно й активно; так, наприклад, дуже винахідливо працює з арт- зіркою і спортсменкою Еймі Малінз (яку журнал «Піпл» заніс до списку 50-ти найкрасивіших людей планети), котра втратила ноги, знаменитий американський авангардист Меттью Барні у своєму фільмі-перформенсі «Cremaster-3». Та головна причина глядацького схвалення «Регенерації» — не в звичності тих або інших засобів. Справа у самій моделі на ім’я Олена Чинка.

Вона настільки красива, що й у постановочних хитруваннях, загалом, немає особливої потреби — її травму дуже швидко перестаєш помічати. Більше того, саме Олена — повноправний протагоніст проекту, її історія якось поволі переростає історію самого художника. Олена брала участь у відкритті виставки, і в тому, як вона спілкувалася з гостями галереї та пресою, і в її фото було стільки гідності й усвідомлення своєї краси, що будь-які мистецтвознавчі, соціальні або психологічні коментарі просто ставали зайвими. Олена тут, і вона прекрасна, вона знову і знову примушує шанобливо і захоплено схилитися перед нею — художницею, яка створила — яка регенерувала — саму себе як справжній витвір мистецтва.

І в тому, очевидно, найголовніший успіх «Регенерації».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати