Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Гра на «вибування», або Все — в одні руки

Експерти переконані: Незабаром на українському ринку авіаперевезень залишиться лише два великі оператори, та й ті — підконтрольні одній людині
17 січня, 11:14
ФОТО РЕЙТЕР

Банкрутства авіакомпаній, підконтрольних бізнесменові Ігорю Коломойському, на думку експертів, можуть призвести до укрупнення двох вітчизняних операторів регулярних (МАУ) і чартерних («Роза вітрів») авіаперевезень. Учора стало відомо, що слідом за «Аеросвітом» уже цієї весни може канути в Лєту ще одна авіакомпанія. 10 січня Господарський суд Донецької області за ініціативою ТОВ Авіакомпанія «Донбасаеро» порушив справу про його банкрутство. Суд запровадив мораторій на задоволення вимог кредиторів і процедуру санації терміном до 9 липня 2013 року. Розпорядником майна авіакомпанії призначено Леоніда Талана, який з кінця грудня 2012 року є розпорядником майна авіакомпанії «Аеросвіт». Керівником санації «Донбасаеро» став її директор Олег Новіков. У той же час, кредитори, що володіють понад 50% боргів компанії, вже узгодили план санації. Дата складання реєстру кредиторів призначена на 20 березня, а попереднє засідання суду — на 27 березня. Інформація про борги авіакомпанії в документі відсутня.

Нагадаємо, що «Донбасаеро» разом з компаніями «Аеросвіт», «Дніпроавіа» й «Роза вітрів» входять до альянсу «Українська авіаційна група», підконтрольного фінансово-промисловій групі «Приват» Ігоря Коломойського. Наприкінці 2012 року у зв’язку зі складним фінансовим становищем госпсуд за ініціативою «Аеросвіту» порушив справу про його банкрутство.

З 15 січня маршрутна мережа «Аеросвіту», що включала окрім внутрішніх рейсів ще близько 80 міжнародних напрямків, скоротилася до двох внутрішніх і до десятка міжнародних маршрутів. Деякі з цих маршрутів і два нові літаки Boeing-737-800 вже перейшли в управління авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» (МАУ). Але вчора стало відомо, що співвласник цієї компанії Аарон Майберг в інтерв’ю Forbes спростував покупку акцій МАУ структурами, пов’язаними з бізнесменом Ігорем Коломойським. Цікаво, що з 8 січня «Дніпроавіа» припинила оперування рейсами й закрила продаж авіаквитків на власному сайті. У той же час 20 грудня 2012 року в селі Старий Кодак Дніпропетровської області було зареєстровано ТОВ Авіаційна компанія «Авіадніпро», керівником якого став Сергій Ткаченко, котрий до цього очолював «Дніпроавіа».

Експерти авіаційного ринку України вважають, що банкрутство «Донбасаеро» — це лише чергова ланка в довгому ланцюжку реорганізації на ринку пасажирських авіаперевезень України. Так, експерт Центру транспортних стратегій Максим Арсланов повідомив, що нічого несподіваного в банкрутстві «Донбасаеро» немає. «Ця компанія разом з «Аеросвітом» і «Дніпроавіа» входить до одного альянсу й, по суті, має одних і тих же власників. Упродовж останніх років у цих компаніях фінансова ситуація була не дуже сприятливою: борги накопичувалися, а масштаби операцій збільшувалися, що вимагало додаткових витрат», — сказав експерт. За його словами, не варто виключати, що найближчими днями заяву про банкрутство виголосить і «Дніпроавіа».

«Тим паче, вони вже оголосили про офіційне припинення операцій», — пояснив Арсланов. У той же час, він не впевнений, що така доля омине компанію чартерних перевезень «Роза вітрів». «На мою особисту думку, найближчим часом не варто чекати подібних новин. Борти «Донбасаеро» спокійно перекочують до неї. І вона спокійно працюватиме в чартерному сегменті. Наскільки я знаю, процес передання літаків уже розпочався», — додав Арсланов.

У той же час доцент кафедри логістики й організації перевезень Національного авіаційного університету Артур Вінюков-Прощенко схильний стверджувати, що поглинання активів Аеросвіту компанією МАУ — це давно спланована акція. «Незважаючи на те, що власники МАУ й «Аеросвіту» заперечують об’єднання, але факти вказують на інше. По-перше, головний власник МАУ Аарон Майберг свого часу створював «Аеросвіт», а пізніше продав свої акції Коломойському. По-друге, ще рік тому ці дві компанії «з’їхалися» в один офіс біля Бориспільської площі в Києві. Крім того, ми вже бачимо, як маршрути й літаки «Аеросвіту» переходять до МАУ. Також звільнені з нового року працівники «Аеросвіту» через співбесіду влаштовуються на роботу до Міжнародних авіаліній. Причому зарплату їм пропонують удвічі нижчу, ніж платили на старій роботі», — додав експерт.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати