Як продавати книжки в XXI ст.?
«Люди люблять сюрпризи, читачі особливо. В Італії на папері, в який загорнута невидима покупцю книжка, написано дві-три характеристики твору, інколи цитата чи абзац із книги, інколи — роздуми анонімного читача про прочитане. Ви ризикнули б купити такого «кота в мішку» в українській книгарні?» — з такими словами письменник Андрій Курков звернувся до своїх читачів у Facebook.
Відповіді були неоднозначні. Дехто одразу підтримав цей тренд, наприклад, керівниця чернівецької книгарні «Букініст» Марина Лібанова: «Усе! Завтра починаю писати свої рекомендації на всі прочитані книжки! І прикріплювати, і загортати, і рекомендувати. Сьогодні потрібні будь-які ідеї, книг же усе більше, а читають усе ті ж».
Водночас частина користувачів Facebook поставилася більш скептично. «Купила би обов’язково. Але за умови, що це не буде бізнес «по-нашому» і туди не запакують книжний неліквід», — зазначила журналістка, письменниця Зоя Казанжи.
Тепер ця дискусія може продовжитися і в офлайн-форматі, оскільки українські книгарні поступово долучаються до світових трендів. Чи корисні такі ідеї для читачів — покаже час. Проте це точно позитивний задум для книжкової справи загалом. Адже такі ініціативи звертають увагу на паперові книжки, пробуджуючи або посилюючи інтерес до них.