Мінстратегпром провів перші польотні випробування українських «мавіків»
9 листопада відбулися демонстраційні польотні випробування дронів українського виробництва з тактико-технічними характеристиками китайського «мавіка». Захід організувало Міністерство з питань стратегічних галузей промисловості України. Також були присутні представники Генерального штабу, Командування Сил безпілотних систем, Командування сил логістики, державних закупівельників та військових підрозділів, зокрема Національної гвардії та батальйону УБпАК 92 ОШБр ім. кошового отамана Івана Сірка.
Вісім команд розробників продемонстрували свої вироби. Після цього відбулося шість польотних демонстрацій. Під час них кожна команда мала виконати завдання — політ на 10 км на висоті понад 250 м та пошук мішені.
«Ми побачили перші демонстраційні польоти українських «мавіків». Перш за все, я дякую українським командам виробників, які змогли створити такий продукт в Україні. Недорогий, функціональний, простий в управлінні. А головне — він створюється всередині країни, що, по-перше, робить нас більш незалежними від закордонних поставок, а по-друге, залишає гроші в країні. Ми прагнемо виробляти саме те, що дійсно потрібно Силам оборони», — сказав Міністр з питань стратегічних галузей промисловості Герман Сметанін.
Серед виробів були представлені і перші два кодифіковані українські дрони категорії «мавіка»: «Шмавік» та PTAKH-S.
«Локалізація виробництва – це питання нашої національної безпеки, тому що вироби мають бути максимально пристосовані до потреб війська, а їхнє виробництво повинно бути незалежним від зовнішніх факторів», — розповідає заступниця Міністра з питань стратегічних галузей промисловості Анна Гвоздяр.
Представники Генерального штабу, Командування Сил безпілотних систем, Командування сил логістики, державних закупівельників та військових підрозділів оцінили можливості виробів, їхнього застосування в умовах реального поля бою. Також вони поспілкувалися з виробниками напряму щодо характеристик виробів, особливостей та спроможностей виробництва. Таким чином, виробники змогли отримати цінний зворотній зв’язок від потенційних кінцевих користувачів виробів та держзакупівельників.