Перейти до основного вмісту

Москва і Київ стали лідерами у Східній Європі за кількістю споруджуваних торгових центрів

22 листопада, 13:37

Основними містами Східної Європи, в яких до кінця III кварталу 2012 р. будувалася найбільша кількість торгових центрів стали Москва (1 млн 034 тис. 850 кв. м) і Київ (354 тис. кв. м). Про це свідчать дані аналізу активності гравців ринку торговельної нерухомості в основних містах Східної Європи міжнародної консалтингової компанії Colliers International.

Повідомляється, що також висока активність на ринку Софії, де на стадії будівництва знаходиться 207 тис. кв. м торговельних площ. За останні три роки це місто показало найвищу динаміку зростання обсягів будівництва. Ринки Москви, Києва та Софії представляють 85% від всього обсягу площ, що будуються в Східній Європі.

Загалом обсяг пропозиції високоякісних торговельних площ у Східній Європі до кінця III кварталу 2012 р. склав 15,41 млн кв. м. Таким чином, з 2009 по 2012 рр. загальна пропозиція виросла майже в три рази.

Обсяг площ у торгових центрах, що знаходяться в активній стадії будівництва, в III кварталі 2012 р. знизилася на 255 тис. 750 кв. м порівняно з II кварталом. Обсяг площ на стадії активного будівництва в 12 найбільших містах Східної Європи склав 2 млн кв. м (орендована торгова площа GLA). Це віщує активний вихід нових площ на ринки Східної Європи в найближчі роки, що збільшить загальну пропозицію торговельної нерухомості в регіоні більш ніж на 13%.

До закриття III кварталу 2012 р. найбільшу забезпеченість торговельними площами на 1000 чоловік населення мають Загреб (1 тис. 710 кв.), Братислава (1 тис. 063 кв. м) і Софія (915 кв. м). Найменшу забезпеченість в даному регіоні мають Афіни (64 кв. м), Белград (148 кв. м), Москва (258 кв. м) і Київ (258 кв. м).

Найбільший приріст площ в класичних торгових центрах, які вийшли на ринок, з початку 2012 р. був зафіксований в Санкт-Петербурзі (151 тис. кв. м), Москві (52 тис. кв. м) і Загребі (50 тис. кв. м).

"В цілому, в найближчі кілька місяців, ринки Європи, Середнього Сходу та Африки будуть перебувати в режимі "затишшя" у зв'язку зі зниженням темпів регіонального економічного відновлення і низьким рівнем довіри споживача. Тим не менш, ринки в Центральній і Східній Європі відкривають великі перспективи багатьох західних брендів, мереж дискаунтерів і операторів в сегменті Luxury. Більш ймовірно, що їх вихід на нові ринки буде відбуватися на умовах франчайзингу", - відзначив керуючий директор по торговельній нерухомості Colliers International в Східній Європі Шон Бріггс. 

Джерело: РБК-Україна

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати