Перейти до основного вмісту

У Дніпрі стартувало будівництво Північної об’їзної дороги

08 листопада, 13:26
Фото надано пресслужбою ОДА

Цей шлях поєднає Кайдацький міст через річку Дніпро з криворізькою трасою.

«В області зводять «з нуля» три магістралі. Нову трасу на Київ Н-31. А ще південну та північну частини об’їзної дороги. Вони суттєво розвантажать Дніпро від транзиту. На Північному обході роботи тільки-но розпочали. Чотирисмуговий автошлях довжиною 6,6 км з’єднає Кайдацький міст із трасою М-30 Стрий-Ізварине», - розповідає перший заступник голови Дніпропетровської ОДА Володимир Орлов.

Північний обхід Дніпра – частина програми Президента України Володимира Зеленського «Велике будівництво».

«Це потужний та надважливий інфраструктурний проєкт. Нова магістраль поєднає три промислові центри України: Донеччину, Дніпро та Кривий Ріг. Розвантажить набережну  Дніпра. У місті буде менше заторів, менше загазованості», – каже голова Дніпропетровської обласної ради Микола Лукашук.

Дніпряни давно чекали на будівництво Північного обходу, особливо мешканці Новокодацького району. Через транзитні фури транспортні затори стали «нормою» місцевих вулиць, занадто вузьких для габаритного транспорту.

«Якщо зроблять об'їзну, буде просто чудово. Менше фур, менше заторів, – вважає водійка 19-го трамваю Ольга Алєєва. – Вантажівки стопорять рух громадського транспорту. Стануть на реї – не проїдеш. І дороги міські псують». Коли зведуть об'їзну, транзитний транспорт відразу з Кайдацького мосту їхатиме новою дорогою на Кривий Ріг та Запоріжжя.

Ключовий об’єкт проєкту – унікальна естакада. Вона стане продовженням Кайдацького мосту. Естакада звивистою траєкторією пройде над заводською зоною і залізничною колією.

«Маємо надскладний дорожній проєкт. Все через промзону, над якою прокладатимемо автошлях. В Україні ще не будували таких криволінійних естакад. Будемо першими», – підкреслив головний інженер Юрій Зубарєв.

Довжина майбутньої естакади – 1 кілометр. Її зберуть із залізобетонних балок та металевих прогонів, які насуватимуть на опори.  Дорожники подбають і про мешканців довколишніх житлових будинків. Магістраль облаштують спеціальними металево-пластиковими екранами – для поглинання шуму.

«Почали розчищати великий будівельний майданчик поблизу вулиці Маяковського. На заводі вже виготовляють перший металевий прогін для естакади. Він буде довжиною 80 м», – сказав представник підрядної організації Дмитро Баглай.

Над проєктом працюватимуть 300 будівельників та мостовиків. Задіють понад 200 машин. Екскаваторів, кранів, бульдозерів, катків, самоскидів, асфальтоукладальників. Пропускна спроможність майбутньої магістралі – понад 2 600 автівок на годину.

Одночасно на завершальному етапі знаходиться будівництво Південного обходу Дніпра. Роботи виконані вже на 90 відсотків. Робітники асфальтують дорожне покриття. Нова дорога з’єднає Запорізьку трасу з Південним мостом через річку Дніпро.

«Зводимо стратегічно важливу транспортну артерію. Вона полегшить життя і водіям, і мешканцям Дніпра. Адже вантажівки рухатимуться в обхід міських вулиць. Не створюватимуть затори та аварійні ситуації», – сказав начальник Служби автомобільних доріг у Дніпропетровській області Олександр Коломійцев. Цим напрямом автомобільний транспорт зможе виходити з Запоріжжя і Кривого Рогу до міста Синельникове, зі сходу від Дніпра.

Ще у 2012 році перша ділянка об’їзної дороги навколо Дніпра з’єднала Криворізьку та Запорізьку траси. Відтоді будівництво об’їзної навколо Дніпра буксувало, але зараз є можливість завершити цей великий та коштовний проект. Поки що Дніпро залишається єдиним крупним центром України де досі немає об’їзної дороги, а транзитний транспорт , особливо у літню спеку, руйнує міські дороги та труїть жителів вихлопними газами.

Вадим РИЖКОВ, «День», Дніпро

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати