Перейти до основного вмісту

В Одесі працівники порту "Чорноморськ" пікетують проти Hutchison Ports

31 травня, 20:37

Працівники порту «Чорноморськ» вийшли на акцію протесту проти передачі порту в оренду контейнерному оператору Hutchison Ports. Люди зібралися під стінами готелю «Брістоль», де сьогодні проходить Український портовий форум-2018. Пікет ініціювала і підтримала профспілка порту на чолі з керівником Сергієм Бризгаловим. За його словами, трудовий колектив будував порт «Чорноморськ» понад 60 років і тепер більшості з портовиків загрожує звільнення.

«Ми хочемо, щоб інвестор був з людським обличчям. Ми так просто не віддамо порт. Ми хочемо, щоб інвестор не приходив до чиновника, а приходив до нас, до людей, які протягом 60 років будували порт», — заявив Бризгалов.

За даними профспілки, в разі приходу Hutchison Ports до «Чорноморська» тільки контейнерний термінал втратить 950 робочих місць, оскільки Hutchison Ports по всьому світу автоматизує процеси у портах, кардинально скорочуючи персонал. У низці країн антисоціальна політика Hutchison Ports викликала хвилю протестів, зокрема і в самому Гонконзі, де розташовано штаб-квартиру китайського контейнерного гіганта.

До пікетувальників в Одесі вийшов міністр інфраструктури Володимир Омелян, який запевнив, що Hutchison Ports — це хороша перспектива для порту «Чорноморськ».

«Hutchison Ports — не бандити. Ви будете працювати в якісних європейських умовах. Те, що з вами зараз відбувається — вас просто підставляють», — звернувся до портовиків міністр.

Однак, за словами Сергія Бризгалова, договір про соціальні гарантії між МІУ та портом досі не підписано, що також підтвердив і Володимир Омелян. Люди не захищені. До того ж, як повідомляли раніше ЗМІ, попередній текст договору між ФДМУ та Hutchison Ports про оренду потужностей порту «Чорноморськ» не містить зобов’язань орендаря, пов’язаних із працевлаштуванням працівників порту.

«Вони кажуть «віват інвестору», а людей — за борт», — зазначив Бризгалов.

За словами пікетників, у порту сьогодні настрої однозначні — більшість працівників хоче, щоб порт залишався у держвласності, оскільки трудовий колектив має великий досвід соціальних домовленостей із державою. З приватним інвестором, з огляду на «неоднозначне» українське законодавство, домовлятися буде вкрай складно.

«Я працюю у порту все життя. На пенсію виходити ще рано. Що робити, якщо мене звільнять? Змінювати професію у свої 50. Торговим агентом працювати, двори підмітати? У людей цілі родини у порту. Однієї миті вони стануть нікому не потрібні. Ми, як відпрацьовані деталі. у Києві про нас ніхто й не згадає, коли Hutchison Ports розжене нас, як це він вже робив в інших портах. У цивілізованих країнах не змогли людей захистити, годі й говорити про нашу ситуацію», — поскаржився Ігор, працівник контейнерного терміналу порту «Чорноморськ».

Крім того, договір передбачає передачу в оренду шести причалів контейнерного терміналу порту на 49 років.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати