Коротко / УКРАЇНА
Унікальний проект львівського оркестру
У Брестському театрі музики і драми відбувся інтегрований концерт незрячих виконавців та оркестру Львівського національного українського драматичного театру ім. М.Заньковецької «Поспішайте до рідної мами, сини». Білоруська публіка (а прийшли на концерт близько 600 слухачів) вперше побачила виступ незрячих під живий музичний супровід. Талановитих виконавців вітали оплесками та двічі викликали заспівати на біс.
У проекті «Поспішайте до рідної мами, сини» взяли участь незрячі артисти з різних куточків України. У їхньому виконанні звучала українська та світова класика та твори сучасних композиторів. Генеральний консул України у Білорусі Іван Баранчик подякував організаторам виступу та безпосереднім його учасникам за українську пісню і вручив дипломи «За поширення позитивного іміджу України та зміцнення дружніх зв’язків між Україною та Республікою Білорусь». Під час перебування в Бресті українці також взяли участь в урочистостях з нагоди 195-ї річниці від дня народження Кобзаря, які організували представники громадської організації українців у Бресті «Берегиня» спільно з генеральним консульством. Як розповів «Дню» диригент оркестру театру ім. М.Заньковецької Богдан Мочурад, цей проект є унікальним не лише для України, а й для багатьох країн Європи: презентована саме Львівщиною Україна стала другою в світі після Італії державою, яка втілила аналогічний задум з огляду на неймовірну складність процесу виконання музичних творів незрячими солістами під живий супровід оркестру. «Поспішайте до рідної мами, сини» — спільний проект Львівської обласної організації УТОС, оркестру театру ім. М.Заньковецької та управління культури й туризму Львівської міської ради, повідомляє Тетяна КОЗИРЄВА, Львів.
Міст через Дніпро в Черкасах ось-ось впаде
Статус аварійно-небезпечного черкаський міст через Дніпро отримав ще 2002 року. Черкаси неодноразово зверталися до уряду та Президента із проханням профінансувати капітальний ремонт мосту, проте жодних коштів так і не дочекалися. Міст побудовано 1961 року. Ремонтні роботи асфальтно-бетонного покриття востаннє проводилися ще у далекому 1985-му. Відтоді інтенсивність руху автівок істотно зросла — з прийнятної для мосту цифри 2 500 до 11 000 автомобілів за добу. Тож не дивно, що водії вважають цю ділянку шляху на в’їзді до міста найбільш небезпечною. Нещодавно рух на мосту перекрили — було кілька провалів, які оперативно усунули, засипавши гравієм. Проте водії та перевізники вкрай стурбовані ситуацією, що склалася: «Експлуатувати міст у такому стані небезпечно, це загрожує життю людей, — каже один із черкаських перевізників Федір Швець. — Доставка пасажирів постійно затримується, техніка виходить із ладу, ходова частина автобусів ламається, доводиться їх частіше ремонтувати».
Із тим, що міст потребує негайного капітального ремонту, погоджується й голова обласної державної адміністрації Олександр Черевко. Каже, що вже проведено відповідні роботи на той випадок, якщо міст доведеться закрити. Тоді водіям треба буде замість звичних 35-ти кілометрів проїжджати щонайменше 140. Альтернативні шляхи — дамба у місті Канів і міст через річку Вільшану в селі Мошни. Проте є певні обмеження — автомобілі вагою понад 30 тонн не зможуть там проїхати. Орієнтовна тривалість ремонтних робіт — півроку. «Усі сорок плит, які є основою проїжджої частини мосту, треба міняти. Розроблено проектно-кошторисну документацію. Згідно з нею, для ремонту потрібно 94,7 млн. грн. Ми сподіваємося, що уряд нарешті розгляне це питання і виділить нам кошти. Бо за висновками Міністерства з надзвичайних ситуацій, міст уже давно належить до аварійних», — каже губернатор Черкащини, повідомляє Вікторія КОБИЛЯЦЬКА, Черкаси.
По злочинності — відеоспостереженням
Львівські правоохоронці спільно з фірмою «Інком» представили концепцію відеоспостереження у місті. Як розповів «Дню» заступник начальника штабу ГУ МВСУ у Львівській області Юрій Гладун, реалізація концепції передбачає три етапи: встановлення окремих камер, формування мережі відеоспостереження та організацію тотального відеоконтролю за основними об’єктами міста. За словами Ю.Гладуна, європейський досвід давно засвідчив, що формування відеомережі в населених пунктах сприяє зменшенню загальної кількості злочинів і збільшує кількість фіксацій тих злочинів, які зазвичай залишаються поза увагою правоохоронців. «Ідеться, зокрема, і про наркозлочинність, яка віднедавна стала особливо актуальною для України, — зазначив Ю.Гладун. — Введення відеоспостереження в Англії, наприклад, дозволило зареєструвати вп’ятеро більше наркозлочинів порівняно з періодом без відео. Наразі в Львові працюють близько 200 камер відеоспостереження. Встановлені вони, як правило, організаціями та окремими громадянами. За словами Ю.Гладуна, міліція має домовленості про співпрацю з власниками відеокамер, яка уже дозволила розкрити кілька злочинів. Як приклад Юрій Гладун навів кілька афер з «викраденням» автомобілів, коли саме відеозапис дозволив зловити аферистів на відвертій брехні.
Прийнята концепція відеоспостереження передбачає розподіл зон контролю між правоохоронними службами. Так, основні зони масового скупчення громадян та потенційно криміногенні райони контролюватиме міський відділ міліції, ситуацію на дорогах — працівники ДАІ, а охорону пам’яток архітектури та інших важливих об’єктів — УДСО, повідомляє Тетяна КОЗИРЄВА, Львів.
Випуск газети №:
№51, (2009)Рубрика
День України