Перейти до основного вмісту

Брати Вачовські у дитячому віці

11 червня, 00:00

Цього чекали казна-скільки років і нарешті дочекалися. Брати Вачовські зняли новий фільм. Творці «Матриці» продовжили своє кінематографічне існування. Чи тішитися з того — то вже інше питання.

«Спіді-гонщик» (або «Спід Рейсер») насправді є чимсь на кшталт виробничо-спортивного кіна. Бо присвячений лише одній речі — автоперегонам. Відповідно, і розмови, і всі пригоди крутяться лише довкола цього — хто, коли, на якій тачці, в якому році, в який час, якою ціною прийшов, приходить чи прийде до жаданого фінішу. Головного героя звати теж цілковито функціонально: Спід Рейсер (Еміль Хірш); «рейсер», як відомо, у перекладі з англійської і означає «гонщик». Відповідно, у нього тато Рейсер (Джон Гудман), мама Рейсер (Сюзан Сарандон) і старший брат з непростою долею — теж Рейсер (Скотт Портер). Автівки і перегони — це їхня фамільна манія. Але є й інші люди, для яких весь моторно-колесний спорт — в першу чергу крупний бізнес, і заради прибутків погані й багаті не зупиняться ні перед чим, дуже попсують життя незаможним і порядним. Можна, однак, не сумніватися, що добро переможе.

Звичайно, основний зміст фільму — це швидкісне катання на сліпуче розфарбованих болідах у найрізноманітніших краєвидах. Маса трюків, вибухів, стрибків і кульбітів тощо. Сказати, що у «Спіді» багато спецефектів — не сказати нічого. Бо весь цей фільм і є суцільний спецефект від першого до останнього кадру; інколи здається навіть, що дивишся насправді повнометражну компьютерну анімацію, в яку вмальовано кілька живих акторів. Все яскраво, якщо не сказати гламурно; картинка рясно присмачена візуальними цитатами зі стилів попередніх десятиліть — тих же 60—70-х, що недивно, адже сам фiльм є повнометражною версiєю культового комiксу й мультсерiалу 40 рiчної давнини. Одразу видно, що комп’ютерними, як і завжди у Вачовські, попрацювали від душі. У всьому іншому фільм, скажімо так... доволі немудрящий. Правда, час від часу герої намагаються жартувати або волею постановників потрапляють у кумедні ситуації. Але гумор взагалі-то ніколи не був сильною стороною режисури Вачовських. І всі ті дотепи виглядають і звучать зовсім якось по-підлітковому.

Тут може, і є відповідь на сакраментальне питання — навіщо взагалі було знімати це кіно? Просто Вачовські після кримінальної розпусти дебютного «Зв’язку» та богоборчого пафосу «Матриці» вирішили зняти дитячий фільм. По-коміксовому розфарбований, по-американськи швидкісний, поверховий на межі беззмістовності, красивий, мов мильна бульбашка. Легенька розвага без зайвого навантаження на глядацькі мізки. Що ж — подібна продукція теж необхідна, теж має свою публіку. Та невже варто було витрачати на неї здобуту такими трудами репутацію революційних режисерів та п’ять років творчого життя?

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати