Перейти до основного вмісту

Пива стане менше. На рекламних щитах...

Верховна Рада заборонила рекламу алкоголю та тютюну
20 березня, 00:00
«ПРОЩАННЯ З БАНТАМИ» / ФОТО ВАЛЕНТИНИ ДІРМАН

Незабаром з вулиць міст та сіл зникнуть біг-борди з рекламою алкоголю та тютюнових виробів, також не пропонуватимуть випити пива та закурити і в перерві між демонстрацією телевізійних фільмів та радіопередач. Саме таке рішення днями прийняла Верховна Рада України. Новим законопроектом передбачено заборонити пропагування тютюнових виробів, алкогольних та слабоалкогольних напоїв у засобах зовнішньої, внутрішньої реклами, реклами на транспорті, а також на перших та останніх сторінках обкладинок газет та журналів, на радіо і телебаченні (окрім регламентовано відведеного на це часу).

Відповідно до закону, до внутрішньої реклами належить «реклама, яка розміщується всередині будинків, споруд, у тому числі в кінотеатрах і театрах під час, до і після демонстрації кінофільмів та вистав, концертів, а також під час спортивних змагань, що проходять у закритих приміщеннях, крім місць торгівлі (у тому числі буфетів, кіосків, яток), де може розміщуватися інформація про товари, що безпосередньо в цих місцях продаються».

Вільно рекламувати алкогольні напої дозволяється лише на спеціальних виставкових заходах, які, як зазначається в законодавчому акті, мають організовано проводитися у певному приміщенні або на огородженому майданчику з метою просування відповідного товару на ринок. Коли саме познімають рекламу зі щитів, для «Дня» коментують експерти.

КОМЕНТАРI

Володимир БОНДАРЕНКО, депутат Верховної Ради України:

— Прийнятий закон значно обмежує рекламу алкоголю і тютюну. Але, щоб рекламний ринок через такі обмеження не опинився в сутужних умовах, передбачається заборонити рекламування тютюнових і алкогольних виробів поступово — з тим, щоб засоби масової інформації могли заключити інші договори на рекламу і тим самим уникнути фінансової скрути. По тютюну обмеження фактично повне і наступає, в основному, з 2009 року. На телебаченні, радіо, біг-бордах реклама тютюнових виробів буде заборонена повністю, з алкоголем йде незначне послаблення: наприклад, по телебаченню та радіо вона може демонструватися лише з 23 до 6 ранку. Зовнішня реклама алкоголю з 2009 року буде заборонена скрізь — як і у містах, так і за їхніми межами, не буде такої реклами на перших і останніх сторінках газет і журналів, у виданнях для дітей і юнацтва. Також в новому законі змінена стаття щодо спонсорства. З 2009 року вводиться таке обмеження: протягом телепередач забороняється подавати будь-яку інформацію рекламного характеру у вигляді дикторського тексту або звукового супроводу про спонсора-виробника алкогольних напоїв. Це означає, що, наприклад, пі д час футбольних матчів може бути виставлене тільки невелике зображення торгової марки без жодної розповіді про виробника. Переконаний, що прийнятий законопроект посприяє зменшенню вживання алкогольних напоїв та куріння, особливо серед неповнолітніх .

Юрій САЛЮК, начальник управління аналітичної роботи та стратегічного прогнозування Національної експертної комісії з питань захисту суспільної моралі:

— Одним із пунктів поправок до закону України «Про захист суспільної моралі» ми пропонували заборону зовнішньої реклами алкоголю та тютюну. Також такі пропозиції були висловлені й на громадських слуханнях про стан моралі та вплив інформаційних потоків на молодь і підростаюче покоління. Слухання відбулися минулого року у Рівному, після них було відповідне звернення громадськості до уряду. На рахунок того, чи буде виконуватися цей закон, з впевненістю відповім: обов’язково буде. Забезпечуватимуть його виконання і правоохоронні органи, і органи місцевої влади, і, звичайно, наша комісія. Хіба що, можливо, цей законодавчий акт потрібно буде підкріпити відповідними розпорядженнями про посилення відповідальності за його порушення.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати