Телереклама з нами надовго!

Частка рекламних бюджетів залишиться практично незмінною, принаймні до 2012 року, тоді як інші медіа здаватимуть свої позиції на користь онлайнової реклами. До такого висновку дійшли в нещодавньому дослідженні фахівці компанії Screen Digest. Про це повідомляє reklamaster.com.
У своєму глобальному прогнозі Screen Digest підкреслює, що в найближчі п’ять років рекламодавці зменшуватимуть свої рекламні бюджети у пресі, на радіо й у кінотеатрах, переміщуючи кошти в інтернет і цифрове телебачення.
Традиційні телевізійні канали втрачатимуть свою частку на користь цифрового телебачення — його прибутки від реклами за прогнозами мають зростати зі швидкістю в 20% на рік. Швидкість росту видатків у онлайні оцінюється в 17% щорічно.
Screen Digest вважає, що без урахування ефекту цифрового телебачення, на аналоговому телебаченні у 2009 році станеться рецесія, оскільки телевізійні рекламні бюджети скорочуються, особливо у США. Компанія прогнозує, що за зростанням рекламних видатків на ТБ у США в розмірі 1,5% на 2008, піде їхнє скорочення на 2% у 2009 році.
КОМЕНТАР
Ірина КУЗНЄЦОВА, генеральний директор агентства «Dialla»:
— Справді, така тенденція на Заході є, і це пов’язано з багатьма речами. Наприклад, щодо телебачення люди мають можливість вибрати таку опцію, як «демонструвати без реклами». Але це не означає, що реклами на телебаченні, в газетах і журналах не буде взагалі. Можливо, трохи зміняться акценти. Інтернет, безумовно, дуже важливий, та не лише реклама в мережі, але й інтерактивні комунікації зі споживачем.
Для України ця ситуація в майбутньому, ми ще не дійшли до того рівня інтернетизації країни. Ринок інтернет- реклами однозначно зростає, проте, як відомо, залежить він від кількості інтернет-користувачів, яких в Україні поки що не настільки багато. А ось зростання телевізійного рекламного ринку все одно буде. Згідно з прогнозами, наступного року він складе близько 20%, у тому числі, за рахунок медіаінфляції, тобто підвищення цін на рекламу. Таким чином, великі бюджети зможуть дозволити собі великі компанії, а компанії середні шукатимуть вихід і знайдуть його, бо все активніше впроваджуються інтегровані маркетингові комунікації, збудовані на взаємодії всіх медіа. Тут залежно від завдання кожного рекламодавця добирається правильний мікс усіх медіа.
Телевізійна реклама на сьогодні найдешевша, якщо зважати на вартість контакту. Якщо нам потрібне велике покриття — загальнонаціональне або великого регіону, — це дійсно ефективно. Але бувають такі послуги, які вимагають більш прицільного впливу. І в цьому випадку (якщо мені, наприклад, потрібно продати вагон газових казанів), реклама на телебаченні буде для мене неефективною з точки зору витрачених коштів і отриманих відгуків. Коли ми говоримо про товари широкого споживання, про послуги, спрямовані на масового споживача, про запуск нового бренду, то, безумовно, без телебачення не обійтися.
У нашій країні однозначно iнтернет не скоро досягне хоч би наближеного до телебачення значення як рекламоносій. І порівнювати iнтернет і телебачення складно. Я люблю й телебачення, й iнтернет. Я не думаю, що станеться заміщення одного виду носія іншим, вирівнювання також не станеться — таких обсягів ринку інтернетреклами ми, принаймні, найближчим часом, не досягнемо. І ця тенденція, на мою думку, зберігається в усьому світі.