Коротко / НОВИНИ КОМПАНIЙ
Росіяни отримають український літак. Зроблений у Воронежі
Лізингова компанія ВАТ «Іллюшин Фінанс Ко» (ІФК) домовилася про поставку в лізинг російським авіакомпаніям 44 літаків Ан-148, повідомляє прес-служба ІФК. Планується, що літаки поставлять у лізинг ВАТ «Авіакомпанія «Красноярські авіалінії», ФДУП «ГТК «Росія» і ЗАТ «Авіакомпанія «Політ». Літаки виготовлятиме ВАТ «Воронезьке акціонерне літакобудівне товариство» (ВАЛТ) згідно із затвердженою ВАТ «Об’єднана авіабудівельна корпорація» виробничою програмою.
Соціальна відповідальність на висоті
На Інгулецькому гірничо-збагачувальному комбінаті (м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область) відбулася виїзна нарада з питань розвитку соціальної сфери підприємств гірничо-металургійного комплексу Дніпропетровської області. Її учасники зазначили, що соціальна політика, яка проводиться спільними зусиллями акціонерів і керівництва Інгулецького ГЗК, може бути позитивним прикладом. Рівень заробітної плати за 2006 рік становить тут 1859 гривень, що є найвищім показником у Кривому Розі й одним із найвищих у регіоні. На комбінаті запроваджено програму медичного страхування. При необхідності кожний застрахований отримує медичні послуги (стаціонарне, амбулаторне і оперативне лікування, медикаменти, харчування на час перебування в стаціонарі) на суму 13 тисяч гривень на рік.
Оштрафували ліфтових грандів
Європейська комісія в середу засудила до рекордного штрафу чотирьох провідних світових виробників ліфтів за незаконну змову щодо встановлення цін на ліфти та ескалатори. Загальна сума штрафу становить майже 992 мільйони євро. Її повинні будуть виплатити американська компанія «Отіс», швейцарська «Шиндлер», німецька «ТіссенКрупп» і фінська «Конє». Комісія з’ясувала, що протягом 1995—2004 років вони «втілювали в життя домовленості на ринку встановлення і обслуговування ліфтів і механічних підйомників у Бельгії, Німеччині, Люксембурзі та Нідерландах, що стало грубим порушенням європейських правил конкуренції». Найбільший штраф накладено на «ТіссенКрупп» — 480 мільйонів євро, потім — на «Отіс» (225 мільйонів), «Шиндлер» (144 мільйони) і «Конє» (142 мільйони).
А металурги проти
З вимогою негайно вжити заходів до недопущення будь- якого підвищення тарифів на залізничні перевезення звернулася Федерація металургів України до Кабінету Міністрів та відповідних державних органів управління. Мінтранс планує у 2007 році підвищити тарифи на вантажні перевезення «Укрзалізниці» до 30%. Таке зростання передбачено проектом наказу Міністерства транспорту та зв’язку, який наразі проходить погодження в Мінекономіки. Згідно з ним, з 1 березня 2007 року поетапно вводяться коефіцієнти до тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом, які щомісяця зростатимуть на 2—3%. За розрахунками Федерації, щомісячне зростання тарифів на перевезення сировини і металу призведе до збільшення витрат металургійних підприємств на перевезення майже на мільярд гривень цього року та на понад два мільярди у 2008 році. При цьому втрати державного бюджету складатимуть майже 250 мільйонів гривень на рік.
На Донбасі залізничники заощаджують паливо
Реалізація програм щодо зниження енергоємності виробництва і впровадження енергозберігаючих технологій дозволили Донецькій залізниці в 2006 році суттєво знизити споживання основних паливно-енергетичних ресурсів. Витрати природного газу знижені на 4,6 мільйона кубометрів, енергетичного вугілля — на 3,6 тисячі тонн. Дизельного палива витрачено на 217 тонн менше, ніж у попередньому році. Економія ресурсів стала можливою завдяки застосуванню новітніх технологій. Впровадження систем «БІС-Р» з обліку та контролю за витратою дизельного палива на маневрових тепловозах дозволило заощадити 101 тонну пального. У 2006 році на електрообігрівання переведено понад 100 приміщень станцій, що дозволило на 2400 тонн знизити витрати енергетичного вугілля. У цілому по магістралі на опаленні заощаджено 864 тисячі гривень.
Монополіст зловживав. І покараний
Херсонське обласне відділення Антимонопольного комітету оштрафувало енергопостачальну компанію «Херсонобленерго» на 15,3 тисячі гривень за зловживання монопольним становищем. Захисники конкуренції встановили, що обленерго неправомірно коригувало для підприємств житлокомунгоспу, які надають послуги населенню, договірні обсяги споживання електроенергії. «Це суперечить постанові Кабміну, адже лімітовані обсяги застосовуються у разі використання підприємствами електроенергії для власних потреб», — вказується в повідомленні АМКУ. Як наслідок — компанія стягувала підвищену плату за споживання електроенергії, яка використовувалася для роботи ліфтів, освітлення дворів, сходів і номерних знаків.
Дії «Херсонобленерго» призвели до скорочення оборотних коштів житлово-експлуатаційних організацій, що, у свою чергу, впливало на якість послуг з обслуговування житла й навіть призводило до припинення електропостачання житлового фонду, зазначає прес-служба АМКУ.
Випуск газети №:
№34, (2007)Рубрика
Економіка