Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Лише одна сукня,

щоб одягнути всіх?
22 листопада, 00:00
ВБРАННЯ НА НИНІШНЮ ЗИМУ ВІД ХРИСТИНИ ГУСІНОЇ / ФОТО МИХАЙЛА МАРКІВА

Чергова й остання нинішнього року велика модна подія — Міжнародний конкурс однієї сукні «Кришталевий силует» ні чим не хоче поступатися своїм колегам-конкурентам «Сезонам моди» та «Київському подіуму». Це — також яскраве шоу, це гучні імена й вишуканий одяг. Цього року він відбудеться 26—28 листопада у відомій кожному киянинові галереї мистецтв «Лавра», розповіли організатори конкурсу на нещодавній прес-конференції. Проте конкурувати вже восьмому «Кришталевому силуету» за великим рахунком нема з ким. Адже це конкурс однієї-єдиної сукні, а не колекції. Щоправда, за словами вже, на жаль, покійного Олександра Моняка, реалізувати свою концепцію в цілій колекції набагато легше, ніж в одному вбранні. Як і раніше, журі оцінюватиме сукні, не знаючи автора, в двох категоріях — «Прет-а-порте де люкс» і «Фентезі». До речі, саме завдяки такій спрямованості «от кутюр», керівник проекту «Кришталевий силует» Оксана Новицька не бачить проблем у відносинах із «Сезонами моди» — тижнем «чистого» прет-а- порте. «Дню» вона розповіла, що в конкурсі братимуть участь як вже відомі дизайнери, такі як Оксана Тимоніна, Христина Гусіна, Олександр Васильєв, Людмила Кисленко, так і маловідомі, але популярні в різних регіонах модельєри. Усі вони проходять відбір і частіше самі знаходять керівництво «Кришталевого силуету», ніж навпаки. Потрапити на конкурс — це «засвітитися», привернути до себе інтерес, якщо ти, звичайно, чогось вартий. Так було, наприклад з Айною Гассе, яка сьогодні неймовірно популярна.

Організатори запевняють, що конкурс не заангажований. Почасти це підтверджує й відмова від участі в ньому випускників школи моди Слави Зайцева, які демонстрували свої роботи в двох минулих конкурсах, але нагород не отримали. Цього року вони прозоро натякнули, що їм потрібні гарантії... Гарантії не надійшли, й вони до Києва не їдуть. Натомість привезе свою колекцію російський дует «Chistova&Endourova», який викликав фурор на останній «Rassian Fashion Week». А головою журі цього року стане «король шкіри», який зробив її витвором мистецтва, кравець Елізабет Тейлор, принцеси Монако Стефанії, боксера Майка Тайсона та ще цілого сузір’я знаменитостей — Жан-Клод Жітруа. На подіумі «Лаври» відбудеться його показ, в якому крім українських моделей візьме участь і топ-модель із Франції Сара Маршалл.

Оксана Новицька акцентувала увагу присутніх на прес-конференції ось на що. Приріст ринку одягу на Україні складає феноменальні для Європи 25—30%. Де-небудь в Іспанії ця цифра разів п’ять менша. Проте приводів для оптимізму сьогодні немає. Практично весь приріст відбувається за рахунок брендової іноземної продукції. Цей сегмент ринку у нас настільки насичений, що якщо найближчими роками ситуація не зміниться, то Україна ризикує залишитися лише з поодинокими вітчизняними марками. Нашим виробникам складно конкурувати з такими могутніми гравцями, як «Benetton» чи «Mango». По- перше, тому що вони вже давно на нашому ринку й middle-class їх давно знає, й свої переваги міняти не поспішає. А по-друге, для конкуренції потрібні гігантські інвестиції. Наприклад «повнолінійне» виробництво, де маленьким цехом не обійтися, якість тканини, необхідно знайти гроші на рекламу, на яку не скупляться вищезгадані іноземні фірми. Через витиснення вітчизняної продукції в своїй же вітчизні пройшла й Росія. Але сьогодні там йде справжня війна за середній клас. Іноземні й російські фірми стоять у черзі, щоб заявити про себе. При цьому багато хто з них, навіть враховуючи ризики «зростання» на новому ринку, «прогорає» блискавично. Стереотипи й пристрасті в одязі — речі довгограючі. У нас ситуація поки не така сувора. Нові фірми поки ще можуть пробитися в Україну й знайти свого клієнта. Так було з «Sella», якої ще зовсім недавно на ринку не було. Дещо раніше практично блискавична популярність прийшла до ТМ «TerraNova». Це стало можливим завдяки пасивності української модної індустрії, яка лише нещодавно стала доступна не в одному примірнику, а в асортименті, що індустрія й має на увазі. «Кришталевий силует» — це ще один шанс для талановитих людей, які, відчуваючи підтримку, прагнуть в майбутнє не лише з ідеями, але й за конкретним результатом.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати