Бенефіс української Турандот

У суботу в Національній опері України вшановували Лідію Забілясту з нагоди її 50-річчя. Співачка виступила в головній партії Турандот у однойменній опері Дж. Пуччині.
У партії Калафа її партнером був тенор із Дніпропетровська Едуард Срібницький, який запам’ятався публіці за участю в київській постановці «Пікової дами». На виставі «Турандот» у театрі був повний аншлаг. Лідія Забіляста, як і годиться примадонні, виступила вище за всякі похвали. Більш того співачка продемонструвала нові якості свого голосу (як драматичного сопрано).
Часто співачка помічає, що найбільшою її творчою перемогою в житті була перша премія й золота медаль на Міжнародному конкурсі імені Чайковського (вона й досі залишається єдиною жінкою з України, яка удостоїлася титулу абсолютного лауреата цього найскладнішого конкурсу). Думається, що відтепер до числа її вершинних досягнень можна буде віднести й партію Турандот. Після вистави на сцені відбулося урочисте вшановування Лідії Леонідівни. Було зачитано безліч вітальних телеграм і привітань від Президента України Л. Кучми. Бенефіціантці вручили почесний знак «За внесок у розвиток культури й мистецтва». Земляки Забілястої з Кіровоградщини, привезли диплом Лауреата літературно- художньої премії Володимира Винниченка. Чимало теплих слів співачка почула від своїх колег по театру.
А напередодні бенефісу Лідія Леонідівна презентувала книгу «Голос — як струни душі…», що вийшла в серії «Діалоги з майстрами». Її побудовано за принципом інтерв’ю: в бесідах із автором Галиною Коньковою співачка розповіла багато цікавого про свій шлях до оперних вершин, поділилася поглядами на вокальне мистецтво, оповіла про свої творчі й людські радощі й печалі. Видання чудово ілюстроване. У ньому наведене висловлювання колег про Забілясту та витяги з преси. Примірники довгоочікуваної книги було привезено прямо на презентацію, яка проходила в Національній опері, й сама примадонна їх побачила вперше. Знаменно, що в «Діалогах...» меломани можуть прочитати матеріали, що стосуються нещодавніх звершень Лідії Леонідівни на київській сцені. Так, у ній поміщено чимало світлин і рецензій, пов’язаних із її нещодавньою значною роботою — виступом у провiдній партії в прем’єрі опери Пуччіні «Турандот». Було презентовано і плакат, який зображає співачку в партії Турандот, виконаний фотохудожником Володимиром Фаліним.
На кожній сторінці благополучно уживаються подані рівнобіжно, в два стовпчики тексти інтерв’ю, рецензій і відгуків, постійно наявна жива мова Лідії Забілястої, світлини доповнюють цю загальну картину. Калейдоскоп артистичного життя з’являється в книзі з приголомшуючою достовірністю й повнотою. Можна визнати, що таку побудову книги використано вперше й це цілком себе виправдовує. Художнє оформлення «Діалогів...» виконано Іриною Балюрою. У цьому виданні також опубліковано повний перелік оперних партій, виконаних співачкою на сцені театру.
На презентації було представлено й нові видання записів Забілястої 1981 —1986 рр. — компакт-диск «У полоні музики» та аудіокасета «Зачарована піснею». На диску записано програми, що включають різні «зрізи» вокальної музики — від арій з опер Березовського та Бортнянського до романсів Чайковського, від італійської класики до камерних творів Шапоріна, Минкова й Таривердієва. Оперні арії записано в супроводі оркестрів під керуванням Антона Шароєва та Федора Глущенка. А програма, представлена на касеті — це в основному українські народні пісні, записані з оркестрами українських і російських народних інструментів, а також декілька українських оперних арій.
У творчому сенсі Лідія Забіляста продовжує постійно рухатися вперед. Головний хормейстер Національної опери Лев Миколайович Венедиктов зазначив: «Виконуючи ліричні партії, Лідія може включати в репертуар і драматичні — їй вистачає і сили голосу, і емоційності, і культури володіння всіма регістрами, за рахунок цього (а плюс ще й чудової тембральності, якої в неї, як кажуть, хоч греблю гати) вона могла наповнити звучання драматизмом».
Дмитро Гнатюк, головний режисер опери сказав: «Мрію про те, щоб Забіляста увійшла до «Аїди». Тут вона розкриється знову як велика акторка й співачка».
Співачка, зрозуміло, не зупиняється на досягнутому. У жовтні на неї чекають дві чергові вистави на сцені опери. А 22 жовтня відбудеться сольний концерт Л. Забілястої, який пройде в Концертній залі Будинку вчених. У програмі прозвучать романси Чайковського, партнером співачки виступить її колега й давній друг (ще з часів конкурсу імені Глінки) і піаністка, професор Московської консерваторії Наталя Богелава.