Виставкова їжа
96% продуктів, які ми споживаємо, вироблено в Україні«Головне, щоб продукти були свіжими, недорогими і хорошої якості» — з такими простими і зрозумілими запитами кияни приходили до Українського дому на виставку-ярмарок харчової продукції України. Сьогодні виставка закінчує свою роботу. З погляду покупця, це місце, де продукти харчування більш доступні, ніж у магазині, оскільки їх продають за ціною виробника. Більшість, як, наприклад, учителька Ольга Мазуренко, залишилися цілком задоволеними: «Я дивлюся, де дешевше і краще, тому і прийшла на виставку. Тут купиш не підробку, а справжній продукт. У магазинах, на жаль, ми не застраховані від неякісної продукції».
Наскільки «полегшений» сьогодні купівельний кошик українців, можна судити хоча би з того, що великим попитом користувалися не делікатеси, а звичайне масло у пачках за ціною 2,3 грн., яке розійшлося буквально в перший день. Щоправда, пенсіонер Сергій Овсянников поскаржився на те, що асортимент товарів хороший, а продається далеко не все: «Адже я прийшов купити». Фахівець із продажу компанії «Енергія» Сергій Тарахтій не задоволений, що на виставці так мало експонентів — це не відповідає потенціалу галузі. Така ситуація, на його думку, пов’язана з тим, що великі компанії вже налагодили постійні ринки збуту і для них подібні огляди більше не становлять інтересу. Водночас, сказав «Дню» С. Тарахтій, у регіонах є багато «хороших невеликих» підприємств, які охоче експонували б свою продукцію, проте вони не мають можливості прямо вийти на всеукраїнську виставку, а під егідою «Укрпродспілки» інформація про них знеособлюється.
Протягом останніх років харчова промисловість України динамічно і стабільно розвивається: 96% усіх продуктів, які споживають українці, вироблено в Україні. Тільки минулого року виробництво харчової продукції зросло порівняно з 2001 роком на 8,4%, а в грошовому вираженні її обсяг становив 31 млрд. грн. У структурі промислового виробництва частка харчової галузі становить 18%, що забезпечує їй друге місце. Радує і те, що українські продукти не тільки витіснили з внутрішнього ринку «чужоземців», але й успішно завойовують зовнішні ринки: в 2002 році було експортовано продукції на загальну суму $853 млн. Як вважає міністр агрополітики України Сергій Рижук, харчова галузь — одна з найбільш конкурентоспроможних, що відкриває перед нею хороші перспективи при вступі України до СОТ.