Перейти до основного вмісту

День без покупок,

або Що таке «достатньо»
29 листопада, 00:00

Цього тижня світова спільнота відзначила Всесвітній день без покупок: «Перед тим, як придбати, — подумай, чи це дійсно тобі необхідно». Його було запроваджено з метою змінити психологію споживацького ставлення землян до природних ресурсів. Вперше він відбувся в США в 1992 року, де, аби порівняти, рівень споживання на одного жителя перевищує відповідний рівень в Індії в 30 разів. Проте, згідно з даними останнього соціологічного опитування, саме індійці — одні з тих, хто вважає себе найщасливішою нацією на Землі!

Автором ідеї Дня є рекламіст Тед Дейв, котрий переконаний, що: «Реклама обманює, коли обіцяє, що ми станемо щасливішими, якщо придбаємо більше речей. Вона викликає відчуття невдоволеності й жадібність».

Зараз необмежене споживання природних ресурсів постійно збільшує дистанцію між бідними та заможними. За даними Програми розвитку ООН, 86% приватних покупок припадає лише на 20% жителів розвинених країн, у той час, як 20% незаможних споживачів купують лише 1% вироблених товарів. Саме такі цифри було наведено на засіданні прес-клубу «Що таке «достатньо»?». Воно було організоване інформаційним центром «Зелене досьє» й присвячене саме Всесвітньому дню без покупок. На ньому обговорювались проблеми споживання — рівня, культури, використання ресурсів та майбутнього людства в цьому контексті.

Оскільки Україна ще новачок у святкуванні такого дня, то єдине, що ми можемо зробити зараз, — це проводити роз’яснювальну роботу серед населення щодо заощадливого використання речей, якими ми володіємо й не купувати зайві, непотрібні лише завдяки привабливості їхньої упаковки. Часто ми не думаємо, що широко розрекламований миючий засіб зарубіжного виробництва може завдати не менше шкоди, ніж користі.

За словами учасниці прес-клубу, проректора з міжнародних зв’язків Інституту психотехнологій Світлани Солонської, коли б, принаймні, тільки населення Китаю збільшило рівень споживання продукції до рівня «золотого» мільярду, то наша планета не проіснувала б навіть доби. А на виробництво одного авто нині витрачається ресурс, якого б вистачило на 100 осіб.

До заощадливого користування водою шляхом встановлення лічильників, що дає змогу керувати споживанням усвідомлено, закликав представник Укрсервісмонтажу — Ігор Клімашевський.

Проте виявилося, що і з цим у столиці проблеми. Так, лічильники тепла, на відміну від лічильників води, встановити просто неможливо. Але ж одночасне встановлення їх та спеціальних регуляторів тепла дозволило б значно економніше витрачати тепло в наших квартирах. А використання новітніх утеплювачів, виготовлених з міцного матеріалу багаторазового використання, який пропонують «Енергетичні бригади», дозволить збільшити температуру в приміщенні на 3—4 градуси й знизити рівень енерговитрат.

На сьогодні 17 % населення нашої планети використовують 70% її ресурсів. Підсумок зустрічі: пам’ятати, що споживання диктується не лише економічними настроями держави, а й власним, в ідеалі — свідомим, вибором. Організатори Дня без покупок закликають не до повернення до первісного способу життя, а до збереження природного балансу.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати