Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Кримський катер може перетнути Атлантику за 36 годин

Розробка суднобудівників не має рівних
20 листопада, 00:00

Рекордний безупинний перехід через Атлантику всього за 36 годин забезпечує катер, розроблений фахівцями ВАТ «Феодосійська суднобудівна компанія «Море», — повідомляє Кримське агентство новин. Презентація проекту унікального судна відбулася на П’ятій міжнародній виставці-симпозіумі із судноплавства, суднобудування, судноремонту і розвитку портів «Одеса-2002».

«Високошвидкісний 30 метровий катер з водотоннажністю 37 тонн і запасом палива 26 тонн може розвинути фантастичну швидкість — 90 вузлів. Це дає можливість перетнути Атлантику за маршрутом Лондон — Нью-Йорк всього за 36 годин, витративши лише 17,5 тонн палива», — повідомив старший науковий співробітник компанії «Море» Валентин Туголуков. Такі феноменальні параметри нового судна, розzробленого кримчанами, забезпечують два двигуни MTU 8V396TE94 потужністю по 1120 кВт кожен, а також оригінальна форма корпусу. Як пояснюють фахівці, обведення глісуючого дельтаподібного тримаранного катера не містить округлостей, а тільки гострі витягнуті трикутники. Завдяки високій жорсткості такої конструкції, виконаної із легких алюмінієвих сплавів, судно здатне витримати колосальне хвильове навантаження.

Так, воно не глісує по високих хвилях, а пронизує їх. У штормових умовах катер із запасом палива 30 тонн здатен розвинути швидкість у 70 вузлів і впевнено перетнути Атлантику за 47 годин. При повній водотоннажності і максимальному запасі палива в 45 тонн, на думку експертів, таке судно зможе подолати і ще довші безупинні маршрути, наприклад Європа — Південна Америка та інші, довжиною до 9 тисяч миль. Дозаправка судна в дорозі може забезпечити кругосвітнє швидкісне плавання.

Але головне досягнення нового проекту, мабуть, не у конструкції катера, а в тому, що масштабування його корпусу, модель якого вже пройшла випробування, дозволяє на його базі і параметрах будувати широку гаму швидкісних мореплавних суден — пасажирських, вантажних, рятувальних, військових. Це можуть бути ракетні, сторожові, десантні, прикордонні кораблі-перехоплювачі, це можуть бути також автомобільно-пасажирські пороми і судна іншого призначення.

ВАТ «Феодосійська суднобудівна компанія «Море», як повідомляв «День» раніше, виробляє пасажирські судна на підводних крилах (типу «Восход-2М», «Олімпія-М», «Циклон»), швидкісні автомобільно-пасажирські пороми, катери глісуючого типу із легких сплавів. Крім цього, по військових замовленнях відомий у всьому світі суднобудівний завод у Феодосії будує малі протичовнові кораблі на підводних крилах «Сокіл», десантні кораблі на повітряній подушці «Зубр», серійно випускає універсальні швидкісні водометні катери «Калкан», які широко використовуються прикордонними, митними, сторожовими службами багатьох країн світу. У 2000-2001 році компанія виконала замовлення ВМС Греції і Туркменістану на будівництво «Зубрів» і «Калканів». У 2001 му році завод «Море»збільшив обсяги виробництва порівняно з 2000-м роком приблизно у 10 разів. У нинішньому році, як уже повідомляв «День», завод поставив для найбільшої голландської автобусної компанії «Connexxtion» три швидкохідних пасажирських судна на підводних крилах «Восход-2М FFF».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати