СТБ проводжало випускників і зустрічало мера
Чим відрізняється нинішнє покоління від попереднього? Відшукати відповідь на це запитання мали на меті творці марафону. Дорослі учасники охоче приєдналися до гри під назвою «Знайди десять відмінностей». Самі ж випускники наполягали: «Так, за великим рахунком, нічим!». Проте, як прозірливо сказав під час телемосту між Києвом і Львовом мер Василь Куйбіда, ця молодь значно упевненіша в своїх силах, ніж ми, значно наполегливіша в досягненні цілей, це несподівано чисте й відкрите покоління. Тим паче показово, що телемарафон явно «провисав» тоді, коли із заповнених тисячами молодих людей центральних майданів Києва і Львова розмова поверталася в студію, куди приходили поважні гості. Хоч як дивно, саме дорослі люди, які всі свої іспити давно вже склали, відповідали так, немов намагалися одержати добру оцінку (хто там шукав «десять відмінностей»?). Не обійшлося напередодні «мерських» виборів і без передвиборних мотивів під час марафону, через що навіть назва «Вікна в майбутнє» прозвучала багатозначніше, ніж це, очевидно, авторами марафону задумувалося. Звісно, який з каналів обійшовся без «прихованої та явної» агітації в цей час? І все ж коли це відбувається в ефірі інтелігентного СТБ — це обурює подвійно. Безумовно, зосереджена пристрасть СТБ до марафонських теледистанцій, з одного боку, вже зробила цей жанр фірмовим «блюдом» телеканалу, а з другого — позбавило його первинної напруженої екстремальності в студійній атмосфері та глядацькому сприйнятті. Однак саме повсякденність і є пошукуваним результатом зусиль творців СТБшних марафонів. За твердженням одного з ведучих, Миколи Княжицького, згодом саме такою стане звична стилістика мовлення каналу. Нинішні ж телеакції, окрім іншого, покликані створити-«обкатати» складний технічний і технологічний ланцюжок, необхідний для створення «вічно живого» ефіру, максимально наближеного до форм і методів средньоєвропейського ТБ. Варто також зазначити, що марафонний сплеск СТБшних ініціатив припадає саме на переддень дворічного ювілею каналу. Розкручуючи «з нуля» незвичний для глядачів діапазон, СТБ привернув до себе увагу якісною інформаційною аналітикою, неупередженістю в показі складних моментів життя України й досить добротним кінопоказом. Використовуючи супутникову систему поширення сигналу, СТБ вийшов на мовлення на Прибалтику, Угорщину та частину Росії, що допомагає прориву нинішньої інформаційної блокади України.