У Харкові художники прощалися з минулим. Весело
![](/sites/default/files/main/openpublish_article/20121122/4213-5-3.jpg)
Молоді художники Одеси, Харкова, Києва і Мінська поміркували над образом вождя і влади в сучасному світі. Підсумки роздумів у вигляді картин і відео-фіксацій вони виставили в Муніципальній галереї Харкова.
Прощання з образом вождя радянської епохи вийшло веселим, підтвердивши відому тезу: людство, сміючись, розлучається зі своїм минулим. Втім, одеські куратори проекту «Мавзолейний ренесанс» Марія Гончар і Ольга Ланник стверджують, що їхньою метою було не висміювання минулого, а серйозне дослідження механізмів влади, хоча вони й визнають іронію робіт. Нанесення нових елементів на старі радянські полотна із наданням образам нових сенсів — стала ідеєю даного проекту, створення якого тривало близько року від задуму до втілення. Старі картини знаходили на покинутих складах, в підсобках музеїв і заводів, брали у знайомих. Автори говорять — «матеріал» добували легко: недорого або безкоштовно. Замовлені картини з Леніном давно стали непотрібним мотлохом і поступово переміщалися на звалища. Молоді художники дали вождеві, як то кажуть, нове життя і «додаткову вартість» — майже за Марксом.
Харків’янка Юліана Алімова представила Ілліча у вигляді зоряного воїна-джедая, порожнього усередині. Говорить, що спочатку її робота називалася «Лазерний Ленін». А меч, що вийшов із згорнутої газети «Правда» в його руці, перетворився на метафізичний символ. Так нові міфи витісняють старі й застерігають від помилок минулого, пояснюють організатори.
Варто додати, що в Харкові виставка набуває додаткового символізму, оскільки гігантська фігура Ілліча впевнено займає центральну площу міста.