Об’ємний Годар і відсутній Трієр
Із 15 по 26 травня на Лазурному березі відбудеться 66-й Каннський фестиваль
В основному конкурсі заявлено 19 повнометражних ігрових фільмів. Якщо орієнтуватися на більш-менш відомі імена, то безумовний ажіотаж буде довкола таких учасників, як «Венера в хутрах» Романа Поланськи, «Усередині Льюїна Девіса», які відомі своєю чорною іронією братів Коенів, «Молода і красива» Франсуа Озона, «За канделябрами» плодовитого Стівена Содерберга з Майклом Дугласом у головній ролі. Також до списку конкурсантів увійшли: «Велика краса» Паоло Соррентіно, «Небраска» Александра Пейна, «Боргман» Алекса ван Вармердама, «Солом’яний щит» Міїке Такасі, «Життя Адель» Абделатіфа Кешіша, «Який батько, такий і син» Хірокадзу Корееда, «Іммігрант» Джеймса Грея в ролях із Маріон Котійяр, Джеремі Реннером і Хоакіном Феніксом, «Минуле» Асгара Фархаді, «Джіммі Пікард» Арно Деплешена, «Майкл Колхааз» Арно Депал’єра, «Замок в Італії» Валерії Бруні-Тедеськи, «Лише бог пробачить» Ніколаса Віндінга Рефна з Райаном Гослінгом у головній ролі.
Із позаконкурсних несподіванок — прем’єра (в рамках секції «Тиждень критики») трьох короткометражок, знятих Жан-Люком Годаром, Пітером Грінуеєм і Едгаром Перою в португальському місті Гімараеш у рамках проекту під назвою 3x3D. Перші два режисери свого часу здобули славу новаторів і давно вже зараховані до класиків, але тут головний сюрприз — у форматі фільмів. Особливо дивує наявність Годара, основоположника французької «нової хвилі» 1960-х і непримиренного опонента комерційного кіно. Він давно — здавалося, жартома — погрожував зняти роботу в 3D і нині обіцянку виконав. Картина називається дуже по-годаровському: «Три катастрофи».
Українські фільми не беруть участі в жодній із програм фестивалю! Втім, уже вшосте на набережній Круазетт у рамках кіноринку діятиме національний павільйон нашої країни. Крім того, опосередковано Україна все-таки представлена: адже «Венера в хутрах» — це екранізація п’єси Девіда Айвза за однойменним романом уродженця Львова Леопольда Захер-Мазоха. Різноманітні тілесні девіації — постійний мотив фільмів Поланськи, починаючи з «Відрази». У головній ролі — дружина режисера Емманюель Сеньє.
Видатний режисер і знаменитий канський провокатор Ларс фон Трієр примушує говорити про себе, навіть не беручи участі у фестивалі. Його новий фільм «Німфоманка» з Шарлоттою Генсбур у головній ролі ще не закінчений. Проте багаторічний художній керівник кінофоруму Тьєррі Фремо все одно не забув згадати, що Трієр, який два роки тому заявив на прес-конференції у Каннах про симпатію до Гітлера, вже пробачив, і на наступний фестиваль може приїхати, у тому числі як учасник.
Відкриє Канни-66 картина австралійського режисера База Лурмана «Великий Гетсбі» з Леонардо Ді Капріо, який незабаром виходить і в нашому прокаті. Фільмом закриття фестивалю стане кримінальний трилер французького режисера Жерома Салля «Зулу» з Орландо Блумом і Форестом Уїтакером. Одна з найбільших несподіванок — те, що журі основного конкурсу очолить голлівудський режисер і продюсер Стівен Спілберг. Це справді інтригує: чи зможе Спілберг, що ніколи не мав досвіду в авторському, артхаузному кіно, знайти більш-менш об’єктивні критерії для думок про учасників конкурсу.