«Мельпомена Таврії» подарувала свято
У Херсоні 29 театрів із понад 10 країн представили свої кращі вистави
Цього року організатори Міжнародного фестивалю «Мельпомена Таврії» прагнули показати глядачам щось особливе, адже богиня театрів «відвідує» Херсон уже п’ятнадцятий рік поспіль! Напередодні форуму анонсували цікавих гостей з оригінальними постановками — не лише в «театрі під дахом», а й на одній із міських площ, посеред лісу та на набережній Дніпра. Всі неформатні й традиційні вистави були сприйняті глядачами «на ура»!
Прем’єра шекспірівського «Макбета» у виконанні Національного академічного драматичного театру ім. Я. Коласа (Вітебськ, Білорусь) вразила надзвичайно живою грою акторів, а драматизм і динаміку п’єси посилював покров ночі та Цюрупинський ліс довкола. Сподобалася херсонцям і постановка «Вишневого саду» Чехова, представлена Львівським академічним духовним театром «Воскресіння». До речі, львів’яни були переможцями першого херсонського фестивалю в 1999 році. Цього разу гості з міста Лева вирішили здивувати місцеву публіку «німою» виставою без жодного діалогу, однак із яскравими образами і промовистими діями на площі біля будівлі театру. «Херсонський глядач у захваті, такого ми ще не бачили. Творчих вам успіхів та натхнення. Чекаємо на вас ще. Дякуємо!» — такі відгуки про виставу можна побачити в групі театру в одній із соціальних мереж.
Не менший захват викликав мюзикл Драматичного театру ім. Йокая (Бекешчаба, Угорщина) — «Граф Монте-Крісто». 75 людей, кілька вантажівок із технікою, ефектні декорації, жива оркестрова музика й експресивна гра акторів — такі складові стали запорукою успіху угорців у Херсоні. За словами художнього керівника і директора Театру ім. Йокая Петера Фекете, він ні на хвилину не пошкодував, що подолав далекий шлях зі своїм великим колективом заради виступу на «Мельпомені Таврії».
— Я приємно здивований, що в такому невеликому місті відбувається справді цікаве театральне дійство. Кожен, хто задіяний у фестивалі — від технічних працівників до акторів, — працювали наполегливо і злагоджено і, як наслідок — успіх серед глядачів, — коментує «Дню» пан Петер. — Для нас ці дні стали важливим досвідом, своєрідним енергетичним зарядом для майбутніх виступів. Сподіваюся, що такий же заряд прекрасного отримали й присутні у залі. Ми також побачили, що Україна має чимало оригінальних культурних особливостей, які потрібно оберігати і популяризувати серед молоді. Спостерігаючи за роботами українських театрів, я переконався, що ви перебуваєте в мейнстримі європейського театрального мистецтва. Так, є чимало відмінностей, менші можливості, техніка, однак тут головне інше — думка й її втілення на сцені. У вас є чудові режисери й актори, великі театри і розумні глядачі. Бережіть їх.
Херсонські артисти запропонували вистави, які вже встигли полюбитися місцевій публіці, — постановку п’єси американського драматурга Річарда Неша «Продавець дощу» (режисер Влада Бєлозоренко) та «Енеїду» за однойменним твором Івана Котляревського під режисурою Сергія Павлюка. Обидві роботи вкотре були тепло прийняті глядачами.
— Я дуже радий, що до Херсона приїхало так багато гостей. Вдячний багатьом друзям-театрам, які відгукнулися на запрошення, здолали далекий шлях і продемонстрували тут свої кращі роботи. Радує, що наш глядач любить «Мельпомену» і, заповнюючи зал на кожній виставі, щороку є її головним меценатом. Це — надихає. Сподіваюся, що за ці 15 років ми зробили певний внесок у розвиток культурного життя міста й області, — прокоментував підсумки фестивалю директор Херсонського обласного академічного музично-драматичного театру ім. М. Куліша Олександр КНИГА.
Тож ювілейна «Мельпомена» пройшла успішно. А щоб не давати приводів для розчарувань чи образ, керівництво фестивалю вирішило цього року не визначати кращу виставу чи роль. Обмежилися пам’ятними подарунками у вигляді спеціально зшитої для свята ляльки-мотанки, картин, подарунків від спонсорів та пам’ятних дипломів.
Фото надано організаторами фестивалю