Маленький принц — в об’єктиві ЗМI
Як світові медіа писали про народження дитини принца Вільяма і Кейт Міддлтон, або Чи врятує немовля британську економіку?
Британці із захватом і розчуленням сприйняли звістку про народження сина принца Вільяма та Кейт Міддлтон. А разом з ними й увесь світ. Упродовж тижня провідні світові медіа, фору яким заслужено давали британці, здебільшого тільки про народження немовля й говорили. Деякі видання з цього приводу проявляли неабиякий креатив. Так, у день народження королівського нащадка (він, до речі, став третім у списку претендентів на британський престол) всесвітньовідомий таблоїд The Sun ( у перекладі «Сонце») змінив назву на The Son («Син»). Подібний крок одразу ж дістав купу схвальних відгуків у соціальних мережах — люди милувалися винахідливістю англійських журналістів. І як належить респектабельному таблоїду, — новина про народження майбутнього монарха майоріла на сайті протягом кількох днів. Купа фотографій, теплих «текстівок» і навіть кілька паралелей. Власне, й до цього британська преса порівнювала Кейт Міддлтон із матір’ю принца Вільяма — Діаною.
ВідThe Sun не відстав їхній конкурент — The Daily Mail. Зайшовши на сайт видання — в очі одразу ж кидається заголовок «Перший день дитини Кембриджів: горді батьки Кейт і Вільям покидають Кенсінгтонський палац із сином після візиту Королеви і Гаррі». Видання більш детально зупиняється на святкуваннях з нагоди народження маленького принца. «Учора по всьому Лондону лунали гарматні салюти, щоб відзначити народження королівської дитини, оскільки до святкування приєдналися військові сили», — пише The Daily Mail. Журналісти також нагадують, що артилерійські залпи відбуваються щоразу при народженні принца чи принцеси, і це не залежить від їхнього роду чи черги на престол. Останній королівський залп був під час народження принцеси Юджинії у 1990-му.
А от поважну газету The Financial Times цікавить зовсім інше. «Чи підтримає британський королевич економіку?» — з таким провокативним заголовком вийшов один з матеріалів видання. І тут же відповідь: «Вірогідніше за все, що ні». Натомість головний європейський та британський економіст Говард Арчер вважає, що народження маленького принца матиме «виключно позитивний» ефект для економіки. За його прогнозами, ця подія стимулюватиме... роздрібну торгівлю. Подібний висновок робить і Центр роздрібних досліджень. «Новий принц пришвидшить продажі уроздріб... на досить точну цифру — 243 млн фунтів стерлінгів — у дуже специфічний період на дев’ять тижнів між 1 липня і до 31 серпня», — пише видання. Утім висновок газети цілком закономірний — «Судячи з усього, новий принц великий і красивий хлопчик. Однак ми не мусимо сподіватися на нього у відновленні економіки».
За підрахунками американської газети New York Times, британці витратять на святкування маленького принца $95 млн на шампанське, «щоб підняти за нього тост; $38 млн на святкову їжу; $86 пам’ятні сувеніри, від пінеток до печива; $117 млн на DVD та книжки. А ще — $37 на дитячі іграшки із символікою «королівської дитини».
Цікаво повів себе у день народження монаршої дитини сайт респектабельної газети The Guardian: він працював у двох версіях: для «роялістів» і для «республіканців». Таким чином, редакція пропонувала користувачам самим вирішувати «які новини вони хочуть читати, а які — ні». «Подібну технологію Guardian вже випробувала 2011 року під час істерії з весіллям королівських персон і під час святкування ювілею королеви 2012 року», — пише сайт media-media.ru.
Водночас, у редакційній статті The Guardian відзначається: «Монархія як інститут така ж популярна, якою вона була і в будь-який час після війни. Майже надзвичайне відновлення від тьмяних декад, які були наприкінці минулого століття, коли рівень її підтримки був майже неймовірним».
Утім найголовнішою інтригою як для британських журналістів, так і для суспільства залишається ім’я, яке дадуть молоді батьки майбутньому монарху. Принц Вільям відмовився відповісти на питання: чи назве він свого сина Георгом. «Почекайте і побачите», — наводить преса його слова. До речі, у букмекерських конторах серед імен, яке можуть дати своєму синові королівські батьки, найпоширеніше саме «Георг». На другому місці — Джордж. Третє — за Олександром. Якщо хлопчика назвуть Георгом — це стане даниною його прапрапрадіду Георгу V — діду Королеви Єлизавети ІІ.
«Нація очікує на те, як герцог і герцогиня Кембриджські невдовзі дадуть ім’я своєму сину, — пише The Telegraph. — Але так історично повелося, що монархи не завжди правлять під ім’ям, яким їх вперше назвали». Видання нагадує, що останнього короля — Георга VI називали принцом Альбертом, а королівська родина знала його як Берті.
Українські медіа також не оминули цієї чудової і позитивної новини. Утім, не обійшлося і без ложки дьогтю. Так, кілька сайтів популярних видань та інформаційних порталів, не перевіривши інформацію, написали новину під заголовком: «Опубліковане перше фото сина королівського подружжя Вільяма та Кейт», проілюструвавши текст світлиною принца з немовлям на руках, яку насправді було зроблено... 2006 року, коли Вільям відвідував один з пологових центрів Британії. Отримавши шквал критики, новину прибрали. Утім, загалом події довкола народження сина Вільяма та Кейт наші ЗМІ відобразили цікаво та правдиво. Як і потрібно це робити з таким приємним і світлим інформаційним приводом.
Коли верстався номер, стало відомо ім’я королевича. Онука Королеви Єлизавети ІІ назвали Георг Олександр Луї. Як написала Бі-Бі-Сі, разом із офіційним титулом ім’я принца звучатиме так: Його Королівська Величність принц Георг Кембриджський.