Перейти до основного вмісту

Земне й небесне

У Дніпродзержинську створюють духовно-культурний центр
10 вересня, 15:40
СЕРГІЙ ЛАУШКІН ЗА РОБОТОЮ

У місті металургів відбуваються події, які незабаром можуть увійти до історії Придніпров’я. Йдеться про створення в історичній частині міста (колишній Верхній колонії) за творчим проектом дніпродзержинських митців духовно-культурного центру, до складу якого увійдуть Свято-Миколаївський кафедральний собор, приміщення недільної школи та відділів Єпархії, Соборна площа з архітектурно-скульптурною композицією «Голгофа» та художнім розписом «Життя Христа». Спорудження містобудівного ансамблю розпочалося і здійснюється під керівництвом місцевих та обласних органів влади.

Нещодавно встановлено скульптуру розп’ятого Христа, яка залишатиметься загорнутою до відкриття Соборної площі (це відбудеться 15 вересня під час святкування Дня міста). Автор композиції — заслужений художник України Гарнік Хачатрян. Скульптор живе в Дніпродзержинську понад 30 років і є автором декількох великих робіт, але знаковим можна вважати його пам’ятник Тарасові Шевченку. Цей монумент було встановлено поряд із Дніпродзержинським музично-драматичним театром ім. Лесі Українки на початку 2000-х, а нині він стане частиною комплексу (адже для Соборної площі відведено територію між Свято-Миколаївським собором і театром з метою створення єдиної зони свят і відпочинку).

— Скульптуру відлили з бронзи. Це — теплий світлий матеріал, який є частиною образу Спасителя. Хрест металевий заввишки понад дев’ять метрів, а сама фігура Ісуса вдвічі менша, — говорить Гарнік ХАЧАТРЯН.

Тему земного життя Ісуса Христа розкривають майстри пензля, що розписують стіну театру, обернену до собору, — Олександр Чегорка та Сергій Лаушкін (вони — члени Національної спілки художників України, давні друзі й однодумці в поглядах на мистецтво). Торцева стіна театру заввишки три з половиною метра і завдовжки 42 метри стала орієнтиром у формуванні розмірів Соборної площі ще під час її проектування.

— Ідею створення цього архітектурного ансамблю подав головний архітектор міста Юрій Бєлобородов, — говорить один із авторів художнього розпису Олександр ЧЕГОРКА. — Важливим моментом основного задуму проекту було звільнення центрального входу до собору, який буде зорієнтовано на нову площу. Встановити на ній архітектурно-скульптурну композицію «Голгофа» запропонував отець Володимир, який, до речі, має художню освіту й дуже уважно поставився до нашого розпису. Ми разом розглянули декілька ескізних варіантів, перш ніж з його благословення почали працювати. Постійно радилися й із Сергієм Лаушкіним, відібрали сюжети із життя Ісуса Христа, які несуть світло, й ті, в яких він був маленьким хлопчиком і тільки доторкався до цього дива — життя. Тому першими темами вирішили взяти «Благовіщення» та «Різдво». Нам було дозволено працювати не в суворій канонічній формі, а творчо, з додаванням за потребою символів, які підтримують основну тему земного шляху Спасителя. П’ять сюжетів, обраних для композиції, об’єднує «Трійця», яка є знаком любові людської й того, що жертва для людей і є любов, і є суттю життя. І це — головна морально-духовна тема, яку ми хотіли втілити.

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати