«Спрощенців» позбавили свідоцтва платника єдиного податку
З нового року органи державної влади та контролюючі органи можуть отримати необхідну інформацію про підприємця з одного джерела![](/sites/default/files/main/articles/10012014/9_podat.gif)
Із початком нового року відповідно до Закону України від 24.10.2013 року № 657 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо обліку та реєстрації платників та удосконалення деяких положень» набрали чинності зміни до Податкового кодексу для платників єдиного податку. Серед них — скасування свідоцтва платника єдиного податку для тих, хто працює на спрощеній системі оподаткування. Тепер зареєстрований підприємець замість свідоцтва за бажанням зможе безкоштовно отримати виписку з реєстру платників єдиного податку.
У Міністерстві доходів та зборів вважають, що скасування свідоцтва платника єдиного податку значно полегшить роботу для підприємців. «Такі нововведення спрощують адміністративні бар’єри реєстрації суб’єктів господарювання як платників єдиного податку, оскільки позбавляють необхідності двічі звертатися до державних органів — до держреєстратора та до органів доходів і зборів», — зазначають в прес-службі Міндоходів. Також, на думку експертів міністерства, ще однією перевагою скасування свідоцтва є зменшення обсягу документообігу між платником і держорганами. Адже, якщо раніше отримати свідоцтво повинен був кожен підприємець, то тепер виписку з реєстру платників єдиного податку платник може отримати конкретний бізнесмен за власним бажанням. Також скасування свідоцтва, вважають експерти, значною мірою вплине на економію коштів державного бюджету. «Враховуючи те, що бланк свідоцтва платника єдиного податку є документом суворого обліку, його скасування призведе до економії бюджетних коштів. Так, зокрема, протягом 2013 року було замовлено 1 150 тисяч бланків свідоцтв платників єдиного податку, витрачено понад мільйон гривень бюджетних коштів», — повідомляють в міністерстві.
На думку генерального директора Спілки підприємців малих, середніх та приватизованих підприємств України В’ячеслава Биковця, скасування свідоцтва — продовження тенденції дерегуляції діяльності суб’єктів підприємницької діяльності. Таким чином, раніше, в зв’язку із створенням єдиного державного реєстру, вже було скасовано свідоцтво про реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності — як фізичної, так і юридичної особи. Тобто тепер органи державної влади та контролюючі органи можуть отримати необхідну інформацію про підприємця із одного джерела.
Проте генеральний директор Спілки підприємців малих, середніх та приватизованих підприємств України звертає увагу і на недолік для платників податків від такого нововведення. Адже не завжди і не всі органи влади мають доступ до цих реєстрів. «І коли потрібно вирішувати якесь питання, наприклад, подавати документи на участь в тендері або для підписання договору оренди площі під офіс, то все ж необхідно надавати виписку із державного реєстру. А це походи до державних реєстраторів, до податкової тощо», — наголошує Биковець.
«Це зручно, але для того, щоб було ще зручніше, потрібно забезпечити доступ всіх державних та контролюючих органів до цієї системи», — підсумовує В’ячеслав Биковець.