Ніч у пустелі і світанки в «горах» на... Херсонщині
Новий туристично-інформаційний центр в обласному центрі творить позитивний образ регіонуПредставити Херсонщину цікавою, показати відомі й незнані пам’ятки історії, культури, архітектури, відкрити нові туристичні маршрути і залучити громадськість до шанобливого ставлення до свого краю — такі амбітні цілі ставить перед собою Центр туризму і пригод «ХерсОN». Автори ідеї створення Центру давно займаються популяризацією історії Херсонщини. Але назріла потреба в системній роботі: із зацікавленою громадськістю, музеями, владою, бізнесменами.
«Коли ми почали заглиблюватися в історію, то побачили, що спадок, який нам залишили предки, — величезний, але зараз його ніяк не представлено, не осмислено, або про нього взагалі невідомо. Пересічний турист не дізнається багато цікавого, якщо не «копатиме» глибоко. Ми плавно перейшли до того, що про це треба розказувати і показувати, проводити різноманітні екскурсії. Спочатку друзям та їхнім друзям, знайомим. І так ця справа виросла в окремий Центр, — розповідає «Дню» один із керівників Центру «ХерсОN» Павло БІЛЕЦЬКИЙ. — Ми хочемо, щоб гості нашого краю не розминулися із його найкращими рисами, пам’ятками, відчули його настрій. Протягом минулого року ми розробили кілька нетрадиційних екскурсій по місту й області. Запускаємо сайт, де можна буде дізнатися про цікаві місця та послуги для туристів. Розробили інформаційний буклет з картою Херсона, на яку нанесено місця розташування різних пам’яток».
Зі слів Павла, Центр шукає нестандартні підходи для того, щоб відпочинок туриста був активним, інтерактивним, оригінальним. Це прогулянки Дніпром на автентичному човні вікінгів і подорож у дикий світ плавнів на байдарках, екскурсії до підвалів місцевих виноробів, «ніч у пустелі» (Олешківські піски) і світанки в херсонських «горах» (краєвиди в селі Станіслав Білозерського району), англійський ланч у будинку віце-консула Великобританії, тематичні прогулянки з пікніками та інше.
— Зараз в Україні важкий час, триває війна, — продовжує Павло. — І вона негативно впливає на туристичну галузь. Але ми, херсонці, хочемо показати, що цю землю варто любити і захищати. Минулого року у нас склалася така формула: «Любити можна лише те, що цінуєш! Цінувати те, що поважаєш. Поважати те, що знаєш! А отже, знати про Херсонщину треба якомога більше. Після анексії Криму ми думали, що до нас «наплинуть» туристи. Але так не трапилося. Є різні причини. Якщо відверто говорити, то моря як такого людям мало. Треба продумано підходити до відпочинку, пропонувати туристу те, що він запам’ятає саме про наш край. Тому сподіваємось на активнішу співпрацю з місцевою владою у новому сезоні. Є гарні починання і проекти, їх треба розвивати».
А після розмови з Павлом Білецьким стало відомо, що депутати міської ради внесли зміни до Програми розвитку туризму в місті Херсоні на 2011—2015 роки. Кошти міського бюджету спрямують на розвиток туристичної інфраструктури, створення привабливого іміджу Херсона, маркетингову та рекламно-інформаційну діяльність. На діяльність туристично-інформаційного центру за проектом, запропонованим командою Павла Білецького, виділено 178 тисяч гривень.