Перейти до основного вмісту
На сайті проводяться технічні роботи. Вибачте за незручності.

Мер Дніпра «рубає вікно в Європу»

Зокрема — через активну кампанію за модернізацію місцевого аеропорту
25 жовтня, 11:07
«ЛАГІДНА УКРАЇНІЗАЦІЯ». БОРИС ФІЛАТОВ НА ФЕСТИВАЛІ КОВАЛІВ У ДНІПРІ / ФОТО СЕРГІЯ ВОЛЬСЬКОГО, ПРЕС-СЛУЖБА ДНІПРОВСЬКОГО МІСЬКОГО ГОЛОВИ

Міський голова Дніпра Борис Філатов відчайдушно бореться за інтереси рідного міста. Він веде активну кампанію за модернізацію Дніпровського аеропорту. До цієї проблеми місцева влада зверталася не раз, і навіть була близька до того, щоб зрушити проблему з мертвої точки. Напередодні футбольного чемпіонату Євро-2012 Дніпровський аеропорт передали під контроль одному з вітчизняних інвесторів, проте далі добрих намірів справа так не пішла. Тодішнє керівництво країни вважало за краще вкласти чималі кошти в модернізацію інших аеропортів, наприклад, сусіднього Донецька, щодо чого коментарі сьогодні вже зайві.

Дніпровський аеропорт, який міг би стати надійними повітряними воротами Східної України, так і залишився із застарілою інфраструктурою. Маючи такий аеропорт, Дніпро навряд чи може розраховувати на увагу зарубіжних інвесторів, приплив великих капіталів і наплив іноземних туристів. Ба більше, проблема ускладнилася до того, що самі жителі Дніпра, які бажають вилетіти у справах або на відпочинок до зарубіжних країн, вимушені користуватися послугами інших міст. Невипадково новий мер Дніпра Борис Філатов буквально з перших днів своєї каденції поставив руба питання про модернізацію аеропорту. Перш за все влада міста постаралася знайти нового приватного інвестора, який мав би бажання й кошти, необхідні для будівництва сучасного термінала. Такий інвестор незабаром з’явився в особі харківського бізнесмена Олександра Ярославського. Він уже займався модернізацією аеропорту в рідному Харкові, тож реальний досвід у нього, дійсно, є. Проте, реконструювати термінал аеропорту без злітно-посадочної смуги не має жодного сенсу. А вона перебуває в державній власності. Виходить, що для модернізації аеропорту необхідно вирішити в першу чергу саме це питання.

Улітку цього року мер Дніпра Борис Філатов звернувся до Президента України Петра Порошенка з відкритим листом («День» писав про це в № 113 за 2018 р.), у якому попросив його сприяння у розв’язанні проблеми. «Дніпро залишається єдиним не лише в Україні, а й у світі містом-мільйонником, яке не має власного ефективного аеропорту. Злітна смуга аеропорту — в украй незадовільному стані, а термінал не відповідає вимогам часу. Без доступного повітряного сполучення Дніпро перебуває в пастці радянської спадщини, як «закрите місто», — написав у зверненні Борис Філатов. Крім того, мер зазначає, що вартість перельотів дуже висока. Тому чимало жителів Дніпра не можуть дозволити собі скористатися безвізовим режимом з Європейським Союзом. Мер запропонував фінансове розв’язання проблеми — залучення інвестора й виділення коштів з держбюджету.

Дивлячись на свого мера, до кампанії за модернізацію аеропорту підключилися й жителі міста. Вони зареєстрували електронну петицію  на сайті Президента України. Дніпряни просять профінансувати реконструкцію злітно-посадочної смуги або побудувати нову. «Хоча аеропорт у Дніпрі офіційно є міжнародним, фактично він таким не є», — зазначають вони. «Жителі й гості міста скаржаться на поганий сервіс і завищені ціни. Туристичні компанії для своїх клієнтів складають маршрути до інших країн з місцем вильоту із Запоріжжя або Києва. Проте було б зручніше, щоб громадяни могли літати з рідного міста», — сказано в петиції.

Свою думку щодо проблеми повітряних сполучень висловив і міністр закордонних справ України Павло Клімкін, який чимало робить для розширення контактів з Європейським Союзом. «Україна будує літаки «Антонов», і при цьому у нас чомусь немає аеропортів у кожному великому місті. Як немає й внутрішніх рейсів, які б сполучали обласні центри. Кожному великому місту потрібен аеропорт. Без нього міста не зможуть нормально розвиватися. Що стосується аеропорту в Дніпрі, то я вважаю, що тут мають бути задіяні і держбюджет, і кошти інвестора, тобто має бути приватно-державне партнерство», зауважив П.Клімкін. Нарешті й міністр інфраструктури України Володимир Омелян пообіцяв, що гроші на аеропорт у Дніпрі таки знайдуться. Під час візиту до Дніпра він заявив, що з держбюджету 2019 р. планується виділити 1 млрд грн на Дніпровський аеропорт. «Я вірю, що цього року в нас вийде закласти  до бюджету країни на 2019-й мінімум мільярд гривень для будівництва злітної смуги дніпровського аеропорту», — зазначив він. За словами міністра, ці гроші дозволять розпочати будівництво у квітні-травні.

Проте наполегливий і енергійний мер пішов у лобіюванні проблеми ще далі. В одному з нещодавніх інтерв’ю він заявив, що готовий підтримати на найближчих виборах ту політичну силу, яка допоможе вирішити питання з дніпровським аеропортом. Не дивно, що українські політики не залишилися байдужими. І ось, як повідомив сам міський голова Борис Філатов, Верховна Рада України в першому читанні таки проголосувала за виділення 1,3 мільярда гривень на реконструкцію злітно-посадочної смуги аеропорту Дніпра. «Схоже, вибігав, — написав у «Фейсбуці» міський голова Дніпра. — Начебто на нову «злітку» закладають наступного року 1 мільярд 300. Подробиці пізніше. Наберіться терпіння».

Delimiter 468x90 ad place

Підписуйтесь на свіжі новини:

Газета "День"
читати